Inquiry: Najważniejszymi graczami na handlowej mapie Polski pozostają dyskonty

www.portalspozywczy.pl 19 grudnia 2016 11:03

Ostatni rok upłynął pod znakiem niepewności i zwiększonego ryzyka, wywołanego z jednej strony sytuacją międzynarodową, a z drugiej – inicjatywami ustawodawczym, których ostateczny kształt i wpływ na handel trudno przewidzieć. Niemniej rok 2016 przyniósł kontynuację trendów z lat poprzednich, a handel detaliczny wciąż odnotowuje wzrosty – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes zarządu agencji badawczej Inquiry.

– Pomimo dobrej kondycji handlu detalicznego w Polsce nie wszystkim sieciom udaje się odnieść sukces. W ciągu ostatniego roku z rynku wycofało się kilku globalnych graczy, w tym sklepy American Eagle, GAP, a nawet Marks & Spencer. Zaprzestanie działalności ogłosiła także polska marka Tallinder z grupy LPP – mówi Agnieszka Górnicka.

- Rok 2016 okazał się mało przychylny także dla firm funkcjonujących od wielu lat na rynku spożywczym. Mowa tu o delikatesach Alma i sieci MarcPol. Zbyt ambitne plany ekspansji oraz oferta sklepu niedostosowana do potrzeb rynku, spowodowały decyzję o zamknięciu niedochodowych placówek. Mimo to obie firmy nie zdołały uniknąć upadłości – mówi prezes Inquiry.

Dodaje, że w obliczu zmian zachodzących na rynku, część firm decyduje się zawczasu na wprowadzenie nowej strategii biznesowej, jak na przykład Makro Cash & Carry, które przeprowadza restrukturyzacje, planując zamknięcie 11 hal i zwolnienia pracowników. Zarząd Makro tłumaczy swoje decyzje realizacją modelu wielokanałowego oraz dopasowaniem formatów hal do potrzeb lokalnych rynków.

– Tak jak w latach ubiegłych, najważniejszymi graczami na handlowej mapie Polski pozostają dyskonty. W ciągu ostatnich 5 lat spożywcze sieci dyskontowe podwoiły swoje obroty. Wszystkiemu towarzyszy spadek cen, ale i nowe pomysły na przyciągnięcie klienta. Szczególnie ciekawa jest rywalizacja Lidla i Biedronki – mówi Agnieszka Górnicka.

– Przykładem mogą być tygodnie tematyczne prezentujące kuchnie lokalne z różnych części świata, choć kuchnia to nie jedyny front, na którym walczą dyskonty. Jest to także moda i akcesoria do domu, elektronika, a nawet produkty niszowe, takie jak winylowe płyty. Podczas gdy Lidl stawia na promocję własnych marek, Biedronka zaprasza do współpracy znane nazwiska, które tworzą oryginalne limitowane serie produktów w przystępnych cenach m.in. Maciej Zień, Bohoboco, Paprocki & Brzozowski – dodaje Górnicka.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.