Intermarche w nowy koncept sklepów zainwestuje 115 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 13 kwietnia 2016 12:13

Intermarche w nowy koncept sklepów zainwestuje 115 mln zł fot, Intermarche

Należącą do Grupy Muszkieterów sieć sklepów spożywczych Intermarché zanotowała w 2015 r. obroty na poziomie 4,4 mld zł, czyli blisko 3% więcej niż w 2014 r. Jak podkreślają przedstawiciele sieci wzrost ten został osiągnięty mimo niekorzystnych warunków rynkowych w postaci deflacji i agresywnej wojny cenowej.

Głęboko wierzymy w możliwości związane z intensywnym rozwojem naszych sieci. Opracowaliśmy ambitną strategię, właśnie dlatego, że myślimy perspektywicznie – dodał Patrick Renault. Intermarché na koniec 2015 r. miało 19 proc. udziału w rynku supermarketów. Obecnie w Polsce działają 230 sklepy pod tym szyldem. W 2015 roku sieć uruchomiała 13 placówek, a 1 została zamknięta (plany zakładały uruchomienie 36 sklepów). Na 2016 zaplanowano otwarcie 15 sklepów, w tym w dużych aglomeracjach: Wrocławiu i Katowicach.  Zgodnie z planem rozwojowym firmy w 2020 w Polsce funkcjonować ma 500 sklepów Intermarché, czyli ponad dwa razy więcej niż obecnie. Firma jest otwarta nie tylko na rozwój organiczny, ale także na przejęcia rynkowe. Grupa Muszkieterów na 2016 rok przewidziała inwestycje na poziomie 195 mln zł. Dotychczas w ramach CAP 2020 wydanych zostało 700 mln zł na inwestycje, m.in. w pozycjonowanie cenowe i promocje.

Obok sklepów Grupy Muszkieterów działa 58 stacji paliw, o 2 mniej niż planowano. W 2015 roku przybyło ich w sieci 8, a w 2016 roku ma przybyć 7, tak aby 2016 rok firma zamknęła z 65 placówkami.

Intermarché w ubiegłym roku wprowadziła nowy koncept sklepów w, którym podstawą jest nowa aranżacja, nowoczesny design oraz dedykowane strefy produktowe. W latach 2016-2017 wszystkie nowe sklepy będą otwierane w tym koncepcie. A sklepy istniejące przejdą remodeling. Będzie to wymagało zaangażowania inwestycyjnego na poziomie 115 mln zł. - Zamierzamy wykorzystać nasze doświadczenia z testowanych projektów w całej sieci Intermarché w Polsce, aby jeszcze lepiej dopasować naszą ofertę do wymagań konsumentów – powiedział Tomasz Walkowiak, członek zarządu dyrekcji Handlowej Intermarché. Jak zaznacza Tomasz Walkowiak średni koszyk zakupowy w Intermarche nie spada, pomimo deflacji. W 2015 roku sieci udało się przyciągnąć do sklepów o 2,73 proc. więcej klientów.

Intermarché rozwija gamę produktów BIO oraz ofertę własnych wędzarni. Sieć stawia także na specjalizację w kilku kategoriach, którym dedykuje specjalne strefy, tzw. światy produktowe: win, piw w tym regionalnych a także produktów dla zwierząt.

W 2015 roku sieci wchodzące w skład Grupy Muszkieterów w Polsce odnotowały obroty w wysokości ponad 5,86 mld złotych

Należąca do Grupy Muszkieterów sieć supermarketów Intermarché w 2015 roku sprzedała 9 sklepów Interex w Serbii, lokalnemu dystrybutorowi, firmie Aman. W 2012 r. Intermarché opuściło rynek rumuński, a w roku 2014 sklepy sieci znikły z Kosowa i Bośni. W Belgii sieć Intermerche przeszła restrukturyzację.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gość 2016-04-15 18:09:44

    Intermarche w Jeleniej Górze na 100% jest przykładem tego super rozwoju , żadnego audytu do tej pory nie przeszedł a 5 już miał, a zarządzanie sklepu to generowanie start I odstraszanie klientów

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.