Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Internet lepszym doradcą zakupowym niż sprzedawca

Autor: dlahandlu.pl 10 marca 2016 10:29

Westwing Home & Living, firma e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, wraz z firmą badawczą PMR przeprowadził badanie, w którym zapytał Polki korzystające z internetu przynajmniej kilka razy w miesiącu, skąd one i pozostali domownicy czerpią inspiracje, planując zakup różnych dóbr i usług.

Jak pokazały wyniki badania, chcąc kupić ubrania, kosmetyki lub elementy wyposażenia najchętniej zaglądamy do sieci – przyznaje się do tego ponad 70% badanych. W opinii niemal 1/3 ankietowanych ważną rolę w kreowaniu potrzeby posiadania konkretnego przedmiotu odgrywa prasa oraz telewizja. Chętnie też zgłaszamy się po radę do rodziny i znajomych – zwłaszcza, jeśli przymierzamy się do zakupu ubrań lub kosmetyków. Jednocześnie wyniki sondażu dowodzą, że stosunkowo niewielka grupa badanych wierzy, że potrzebne do podjęcia decyzji informacje można znaleźć u sprzedawcy.

Z opinii najbliższych chętnie korzystamy też poszukując inspiracji w zakresie możliwości spędzania czasu wolnego czy podróży. Lepszym doradcą okazał się jedynie internet. Szukając pomysłu na wakacje aż 73% ankietowanych zagląda do sieci, chcąc poszerzyć swoją wiedzę w zakresie hobby robi to 63%. Jak dowodzą wyniki sondażu, ważną rolę zaczynają również odgrywać aplikacje mobilne. Czerpiemy z nich inspiracje równie często, jak z prasy i telewizji. Wyniki badania pokazują jednocześnie, że najmniejszym zaufaniem darzymy sprzedawców w sklepach.

Sytuacja zmienia się w momencie, kiedy naszym celem staje się zakup urządzeń elektronicznych lub usług bankowych. Wówczas dużą wiarę pokładamy w sprzedawcach ufając, że dysponują oni ekspercką wiedzą. Co ciekawe, ważną rolę – zwłaszcza w przypadku usług bankowych – odgrywają media społecznościowe. Aż 17% badanych szukając inspiracji w kwestiach związanych z finansami, odwiedza portale społecznościowe.

– Internet ma nas zainspirować, sprzedawcy dostarczyć sugestii w obszarach, w których brakuje nam wiedzy, znajomi i rodzina utwierdzić w wyborze. Tam, gdzie więcej miejsca na spontaniczne i impulsowe zakupy, tam częściej wystarczy opinia bliskiej osoby. Tam, gdzie pojawia się potrzeba odmiany, chętniej sięgamy po inspiracje w internecie, które – jeśli zakup wiąże się z istotnym wydatkiem – konsultujemy ze sprzedawcą, żeby z wyprzedzeniem odsunąć potencjalne pozakupowe wątpliwości. Polkom, zwłaszcza użytkowniczkom internetu, trudno dziś robić zakupy bez pomocy tego medium, ale nie zapominajmy, że na koniec do gry wchodzi kobieca intuicja – mówi Marcin Rzepka, partner w PMR.

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.