Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Internet rzeczy może pomóc tradycyjnym sklepom w budowaniu lojalności

Autor: www.dlahandlu.pl 24 czerwca 2015 20:36

Internet rzeczy może pomóc tradycyjnym sklepom w budowaniu lojalności Internet Rzeczy szansą tradycyjnych sklepów na lojalność (fot. wikimedia commons)

Skuteczne budowanie lojalności online sprzedawcy zawdzięczają możliwości zbierania danych dotyczących zachowań zakupowych klientów – od oglądania zakupionych produktów po informacje o tym, co klienci oglądali, ale nie kupili – i wykorzystania ich w celu zaprezentowania spersonalizowanych ofert. Tego rodzaju działania kształtują bardziej lojalnych klientów, którzy wydają więcej, gdyż oferuje się im produkty i usługi, które ich rzeczywiście interesują - uważa Mark Thomson, Director of Retail & Hospitality Solutions EMEA, Zebra Technologies.

Podobny standard obsługi w sklepie tradycyjnym może zapewnić Internet Rzeczy (IoT), czyli zautomatyzowane przesyłanie informacji w sieci inteligentnych urządzeń z funkcją łączności bezprzewodowej.

Systemy pozycjonowania w pomieszczeniach, takie jak nadajniki iBeacon, mogą służyć do wykrywania i interpretacji zachowań klientów oglądających towar w sklepie w sposób podobny do działania „ciasteczek” internetowych. Inteligentne urządzenia mogą być wykryte, kiedy klient przybywa do sklepu lub opuszcza go, oraz monitorowane dzięki utworzonym w sklepie strefom opartym na punktach dostępowych Wi-Fi. Taka kombinacja pozwala na śledzenie drogi klienta po sali sprzedaży z dokładnością, w razie potrzeby, do jednego metra. Korzystając z tej technologii, sklepy mogą zobaczyć, gdzie i na jak długo klient się zatrzymał, aby obejrzeć towar, a następnie ustalić, jakich produktów klient szuka. Takie informacje mogą być wykorzystane do tworzenia spersonalizowanych komunikatów na ekranach w sklepie oraz prezentowania nabywcom indywidualnych ofert za pośrednictwem ich urządzeń mobilnych podczas robienia zakupów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ekonsulting 2015-06-25 01:00:20

    Technologie w służbie energetyki:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,98

  • Śr

    7,93

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.