PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Intersport: Zakaz handlu nam zaszkodził

Autor: PAP 29 stycznia 2019 18:20

Intersport Polska zakłada, że w 2019 roku zwiększy obroty o kilka procent i poprawi marże. Liczy na zamknięcie roku zyskiem netto - poinformował PAP Biznes prezes Artur Mikołajko. Spółka planuje zwiększyć udział marek własnych w sprzedaży. Będzie też zwiększać sprzedaż marki 4F, należącej do nowego akcjonariusza - firmy OTCF.

Za 2018 rok zanotujemy stratę netto, choć mniejszą niż rok wcześniej. Po ostatnich chudych latach w tym roku chcemy już wrócić do normalnego biznesu i osiągnąć zysk netto i solidną EBITDA. Liczymy na kilkuprocentowy wzrost obrotów i na duży wzrost marży" - powiedział PAP Biznes Artur Mikołajko.



"Zakładamy kontynuację poprawy na markach własnych, których udział wzrośnie dzięki pozyskanym w emisji środkom finansowym. Poprawimy też marże na pozostałych markach, tzw. strategicznych" - dodał prezes.

Przeczytaj także:

Intersport przeprowadził pod koniec ubiegłego roku emisję 7,5 mln akcji serii G w ramach subskrypcji prywatnej. Akcje były obejmowane po 2 zł za papier.

Prezes Intersportu poinformował, że głównym celem emisji było pozyskanie środków finansowych na realizację przedpłat przy zamówieniach towarów pod markami własnymi.



W 2017 roku Intersport Polska uzyskał samodzielną licencję marki Intersport i dostęp do zakupu marek własnych Intersport bezpośrednio u producentów w Azji i w Europie, co umożliwia spółce uzyskanie wyższych marż.

"Pierwszy towar w ramach samodzielnej licencji przyszedł w 2018 roku. Wcześniej marki własne kupowaliśmy przez niemieckiego pośrednika, mieliśmy wysokie ceny detaliczne i słabe marże. Teraz mamy dobre ceny detaliczne i dużo wyższe marże. Marża na markach własnych wynosi teraz ponad 55 proc., ponad 15 pkt. proc. więcej niż wcześniej, pomimo obniżenia cen detalicznych" - powiedział Mikołajko.

Intersport Polska chce zwiększyć udział marek własnych w obrotach. W tym roku ma on wzrosnąć do ok. 20 proc.

"Wcześniej marki własne stanowiły 8-9 proc. obrotów. W 2018 roku ich udział wzrósł do ok. 15 proc., a w tym roku planujemy wzrost udziału do ok. 20 proc." - powiedział prezes.

Mikołajko poinformował, że środki pozyskane z emisji mają też służyć poprawie bieżącej płynności.

WSPÓŁPRACA HANDLOWA Z OTCF, NOWYM AKCJONARIUSZEM

7.495.000 akcji w ramach emisji objęła spółka OTCF, której właścicielem jest Igor Klaja. Akcje te stanowią 24,67 proc. kapitału spółki i 20,51 proc. głosów na WZ Intersportu.

"Zaczynamy współpracę. OTCF może teraz myśleć o większej dystrybucji swoich marek, głównie 4F. Podpisaliśmy umowę handlową na trzy lata, kilkukrotnie zwiększymy obroty 4F w sklepach Intersport. Do tej pory marka stanowiła 2 proc. udziału w sprzedaży, a będziemy chcieli dojść do 5-10 proc. Po drugie, OTCF może myśleć o dystrybucji innych marek, nie tylko 4F" - powiedział prezes Intersportu.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,35

  • Min

    3,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7157
Ilość aktualnych ofert: 501442

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.