Intersport: Zakaz handlu nam zaszkodził

Autor: PAP 29 stycznia 2019 18:20

Intersport Polska zakłada, że w 2019 roku zwiększy obroty o kilka procent i poprawi marże. Liczy na zamknięcie roku zyskiem netto - poinformował PAP Biznes prezes Artur Mikołajko. Spółka planuje zwiększyć udział marek własnych w sprzedaży. Będzie też zwiększać sprzedaż marki 4F, należącej do nowego akcjonariusza - firmy OTCF.

Na koniec 2018 roku powierzchnia handlowa sieci sklepów sportowych Intersport Polska była mniejsza rok do roku o 5,4 proc. Spółka zamierza w tym roku wrócić do rozwoju sieci sklepów.

"Zamknęliśmy pięć nierentownych sklepów w dwa lata. Teraz mamy 29 sklepów i od tego roku zaczniemy otwierać nowe placówki" - powiedział prezes Intersportu.

Poinformował, że pod koniec marca planowane jest otwarcie outletu w Gliwicach. Negocjowana jest też umowa otwarcia kolejnego sklepu na południu Polski.

Mikołajko ocenił, że biznesowi szkodzi zakaz handlu w niedziele.

"Wiosną i latem traffic spadł o 5-8 proc, ale udało się to nadrobić. Od jesieni było już trudniej i zakaz nam zaszkodził. Czwarty kwartał był słaby z powodu pogody. Styczeń jest bardzo dobry, zima dopisała" - powiedział prezes.

W 2018 roku spółka osiągnęła przychody w wysokości ok. 182 mln zł, czyli o 1,1 proc. niższe rdr. Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w tym okresie o 57 proc. Sprzedaż LFL wzrosła o 0,4 proc.

Marża wartościowa wzrosła w ubiegłym roku o 4,3 proc. rdr.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,32

  • Min

    0,16

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6967
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.