Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Istotne zmniejszenie udziałów marek własnych w dyskontach odbiło się na wynikach Otmuchowa

Autor: dlahandlu.pl 27 sierpnia 2015 09:35

ZPC Otmuchów S.A. producent słodyczy i słonych przekąsek w I półroczu 2015 roku miał przychody ze sprzedaży na poziomie 118,8 mln zł, EBITDA to 8 mln zł, a zysk netto 1,6 mln zł. Grupa Otmuchów wprowadza obecnie szereg inicjatyw oszczędnościowych, co w konsekwencji ma prowadzić do poprawy wyników finansowych w kolejnych kwartałach.

- Wyniki za pierwszą połowę roku nie odpowiadają naszym ambicjom. Są one w dużej mierze efektem zmian w polityce zakupowej dyskontów. Pogłębiająca się w 2Q2015 dywersyfikacja dostawców oraz istotne zmniejszenie udziału produktów private label w sprzedaży ogółem w tych sieciach i mniejsza liczba akcji in-out przyczyniły się do osiągnięcia słabszych od zakładanych wyników finansowych. Jednak nawet w tak trudnych warunkach Grupa Otmuchów potrafiła zanotować zysk netto, dodatni wynik EBITDA oraz pozytywne przepływy pieniężne. Istotnie obniżyliśmy również zadłużenie finansowe. Rozpoczęliśmy intensywne zmiany w obszarze sprzedaży dostosowujące nasz profil do nowej sytuacji rynkowej oraz uruchomiliśmy działania mające na celu obniżenie bazy kosztowej – powiedział Mariusz Popek, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

Udział sprzedaży produktów Otmuchowa do głównego odbiorcy, czyli sieci Biedronka, w pierwszym półroczu wyniósł 36,9 proc., to jest o 4,38 p.p. mniej, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. Grupa Otmuchów odnotowała niższą sprzedaż produktów do swojego głównego odbiorcy w kategoriach mleczka, produktów śniadaniowych oraz słonych przekąsek. Przychody grupy w segmencie słodyczy wyniosły 63,1 mln zł, co oznacza spadek o 7 mln zł. 

Oszczędności mają sięgnąć kilku milionów złotych w perspektywie rocznej i pojawią się już w kolejnych kwartałach tego roku. Ponadto ważnym elementem poprawy wyników w kolejnych kwartałach powinny być nowe umowy pośrednictwa sprzedaży zawarte z ZPC Bałtyk oraz Teekanne.

Spadki sprzedaży Grupa stara się rekompensować poprzez rozbudowę portfolio produktów oferowanych obecnym klientom, pozyskiwanie nowych klientów krajowych oraz produkcję B2B (m.in. Danone, P&G). Bardzo ważnym z punktu widzenia Grupy jest także kontynuacja rozwoju na rynkach zagranicznych. W I połowie roku udział eksportu w całości sprzedaży wyniósł 16%, co oznacza wzrost o 2,3 pkt. proc. wobec stanu przed rokiem. Największy udział sprzedaży w pierwszym półroczu Grupa Otmuchów zanotowała na rynku czeskim, niemieckim oraz węgierskim. Największy przyrost obrotów z handlu zagranicznego Grupa osiągnęła na rynkach brytyjskim, belgijskim oraz włoskim.

Firma planuje także modernizacje i zakup nowych linii technologicznych oraz wprowadzenie produktów, które z perspektywy zarządu mogą wyróżnić się na tle rynku i branży.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.