Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

IX FRSiH: Innowacyjność napędza polską branżę spożywczą

www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 13:15

IX FRSiH: Innowacyjność napędza polską branżę spożywczą Fot. Żelazna Studio

Podczas debaty inauguracyjnej IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu paneliści dyskutowali o szeroko pojętej innowacji w polskim sektorze spożywczym. Eksperci zgodnie przyznali, że polska innowacyjność to nie tylko nowe, ulepszone produkty, lepsza logistyka i sprawniejsze zarządzanie. To również wytwarzanie produktów o tradycyjnych smakach oraz zastępowanie sztucznych dodatków naturalnymi.

Debatę inauguracyjną rozpoczęło wystąpienie Pana Jacka Boguckiego, Sekretarza Stanu, z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który zapewnił, że sektor rolno-spożywczy rozwija się dynamicznie. - W tym roku zbliżamy się do magicznej liczby 25 mld zł eksportu polskiej żywności. To jednak będzie bardzo trudne do osiągnięcia biorąc pod uwagę sytuację na rynkach rolnych, choćby embargo. Z drugiej strony spadek cen na wielu rynkach światowych skłonił firmy do poszukiwania nowych rynków oraz nowych form sprzedaży - powiedział Jacek Bogucki, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi podczas debaty inaugurującej IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Wiceminister Jacek Bogucki podkreślił, że poprawa konkurencyjności polskiego rolnictwa jest głównym zadaniem resortu rolnictwa. Dlatego już od ponad roku przyjęto program działania ministerstwa na lata 2016-19. - Określiliśmy kilka obszarów, w tym bezpieczeństwo żywność, rozwój obszarów wiejskich oraz polityka edukacyjna, finansowanie i programowanie rolnictwa – dodał.

Jego zdaniem, aby rozwijać eksport i cały sektor rolno-spożywczy potrzebna jest współpraca przetwórców i rolników.

Jak podkreślił, temu ma służyć często krytykowana przez firmy spożywcze ustawa o tzw. nieuczciwych praktykach. - Wprowadzamy też zmiany w ustawie o systemach jakości, aby jeszcze mocniej podkreślać pochodzenie polskich produktów. Jest to trochę nasza odpowiedź na zapotrzebowanie na krajowe produkty. Ponadto to odpowiedź na inne egoizmy narodowe. Próbujemy tłumaczyć w Brukseli, że to droga donikąd, że protekcjonizmy kończą się stratami zamiast przewidywanych zysków – powiedział.

- Ważna jest także strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju szykowana w Ministerstwie Rozwoju – dodał.

Jacek Bogucki podkreślił, że resort rolnictwa chce przeznaczać także jak najwięcej środków na promocję żywności i usystematyzować tę promocję. - Próbujemy tu bardzo silnie współpracować z przemysłem i handlem, po to, aby efekty pieniędzy przeznaczanych na promocję produktów rolno-spożywczych były jak największe – przyznał wiceminister.

Zapewnił, że resort kładzie bardzo silny nacisk na otwieranie nowych rynków zbytu. - Na koniec swojego wystąpienia otwierającego debatę inauguracyjną podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu, wiceminister Jacek Bogucki zapewnił, że resort rolnictwa jest do dyspozycji firm rolno-spożywczych w Polsce. - To z Państwem chcielibyśmy określać na jakie rynki będziemy kładli największy nacisk – dodał.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.