Jak Biedronka i Tesco radzą sobie z krytyką ze strony pracowników

www.pulshr.pl 26 listopada 2014 19:55

Muszą zmagać się z krytycznymi opiniami na temat warunków pracy, sposobu rekrutacji, zarządzania. Jak walczyć z komunikatami zakłócającymi employer branding - reagować czy milczeć? - W takich sytuacjach najważniejsze jest zaangażowanie działu HR oraz kadry menedżerskiej w zbadanie przyczyn tego typu komentarzy w podległych zespołach. Następnie - podjęcie kroków wewnątrz firmy, które wpłyną na zmianę warunków i podniosą zaangażowanie pracowników - mówi Izabela Bartnicka, ekspert Grupy Pracuj.

- Niestety wciąż dosyć często zdarza się, że przełożeni nie wiedzą, co motywuje ich pracowników, co jest dla nich ważne i wpływa na pozytywne podejście do pracy. Nie zawsze jest to aspekt finansowy, bo coraz ważniejsza staje się atmosfera i poczucie, że wykonywana praca jest ważna - dodaje Bartnicka.

Swój wizerunek po kryzysie odbudowała m.in. Biedronka. Dziesięć lat temu wybuchł skandal. Pracownicy narzekali na warunki pracy. Mówili, że muszą pracować w pampersach ze względu na skrupulatne rozliczanie czasu pracy. Skarżyli się także na bezpłatne nadgodziny.

- Doprowadziło do dużych zmian, jeżeli chodzi o warunki pracy w Biedronce. Przede wszystkim wdrożono system kontroli kierowników sklepów tak, aby nie dochodziło więcej do nadużyć wobec pracowników. Wprowadzono także wiele działań CSR (akcje „Czyta etykiety", „Mleczny start", czy „Śniadanie daje moc"). Dlatego dziś wiele osób nie pamięta już o tamtym kryzysie - ocenia Agnieszka Dziedzic, dyrektor zarządzający On Board Public Relations.

Stworzono także program rozwoju kadry menedżerskiej oraz akademię rozwoju umiejętności biznesowych dla pracowników.

Fora internetowe i blogi, na których pracownicy wymieniają negatywne opinie o pracodawcy, bardzo często pokazują firmę w złym świetle. Co robić w takiej sytuacji - zareagować czy lepiej sprawę przemilczeć?- Najlepszą reakcją na pojawianie się w sieci negatywnych komentarzy, jest dokładne przyjrzenie się sprawie od wewnątrz. Wchodzenie w polemikę z anonimowymi komentatorami, może jedynie rozognić dyskusję. Ważniejsze jest, aby przekonać się, czy w zarzutach, które pojawiają się w Internecie, jest choć cień prawdy. A jeśli tak - to należy podjąć jak najszybsze kroki, aby zastopować praktyki, które negatywnie wpływają na odczucia pracowników - komentuje Izabela Bartnicka.

Elżbieta Gołąb, dyrektor ds. personalnych w Tesco potwierdza, że fora internetowe mogą okazać się prawdziwym problemem, jeśli chodzi o wizerunek firmy. Dodaje jednak, że jeśli ktoś rzeczywiście chce dowiedzieć się czegoś o danym pracodawcy, to znajdzie zróżnicowane opinie. Tesco nie interweniuje, jeśli pod jego adresem pojawiają się negatywne wpisy.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,59

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.