Jak millenialsi zmieniają rynek handlu i branżę FMCG

Handel detaliczny i branża FMCG znajdują się w fazie transformacji, jakiej jeszcze nie widzieliśmy. Część zmian napędzają rynkowi giganci, inne przychodzą z zewnątrz. Firmy o elastycznych modelach biznesowych przystosują się do nowej rzeczywistości i będą się rozwijać. Ci, którzy prześpią ten moment, mogą zostać skazani na niebyt. Za motor zmian uważa się nowe pokolenie konsumentów, czyli millenialsów. Wywierają oni znacznie większy wpływ na kierunek rozwoju branży niż ich poprzednicy. Przedstawiamy cztery główne trendy, które determinują ten rozwój.
Wege oraz health&wellness jako czynniki określające tożsamość
Weganizm (i wegetarianizm) jest tylko jednym z aspektów "zielonego ruchu”. W handlu detalicznym jego wpływ można dostrzec w sklepach lokalnych czy placówkach z żywnością ekologiczną. W ciągu ostatnich dziesięcioleci oddani, świadomi ekologicznie klienci kupujący produkty z myślą o dobrostanie zwierząt byli znacznie mniej liczni niż ci, którzy kupowali produkty organiczne ze względu na postrzegane lub rzeczywiste korzyści zdrowotne. Na rozwój tego segmentu żywności niewątpliwe wpływ mają także aspekty zdrowotne i moda. To czynniki napędzające wzrost sprzedaży produktów bezglutenowych i bezlaktozowych.
Pomijając alergie i zaburzenia odżywiania, znaczna część tej zmiany zachowań prawdopodobnie związana jest z procesem budowania tożsamości. O wiele łatwiej jest zmienić wymagania dietetyczne niż na przykład przynależność narodową, pochodzenie etniczne czy religię. W czasach mediów społecznościowych indywidualność i wyróżnianie się z tłumu nabierają coraz większego znaczenia. Żywność jest predestynowana do odgrywania w tym procesie jednej z głównych ról. Innymi słowy: dla niektórych millenialsów zakup niektórych produktów jest wyrażaniem własnego „ja”. W końcu powiedziano im, żeby uważali się za konsumentów w każdej dziedzinie życia - od zdrowia po edukację.
Przeczytaj także:
Przedsiębiorstwa działające w sektorze FMCG zareagowały na ten trend. Rynek zdrowej żywności jest wysoce innowacyjny i stworzył nowe możliwości dla konsumentów. Oznacza to, że klienci mogą dziś wybierać spośród znacznie szerszej oferty.
Powrót manufaktur
Kolejnym przejawem zmiany zasad gry na rynku handlu jest powrót do tzw. rzemieślników. Z punktu widzenia klienta drobni, niezależni producenci zapewniają doświadczenie, autentyczność, wyjątkowe opowiadanie historii, pasję, przedsiębiorczość i często większe zaangażowanie społeczne.
To wartości na wagę złota w czasach mediów społecznościowych. Rzemieślnicy dostarczają produkty, dzięki którym millenialsi mogą wyróżnić się z tłumu. Według niektórych, millenialsi chcą być postrzegani jako konsumujący produkty niszowe (a więc ekskluzywne), o których nikt nigdy nie słyszał. To jest generacja Instagrama, pokazująca się przez pryzmat konsumpcji. Ale prawdopodobnie jest w tym coś więcej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
WYBRANE DLA CIEBIE
- 07:48 Klientka znalazła w słoiku z oliwkami żywego pająka
- Pt 19:31 Mięso na kebab wysłane... przesyłką kurierską
- Pt 17:10 Toys Store ze sklepem na lotnisku w Krakowie
- Pt 16:46 Ceny ziemniaków biją rekordy
- Pt 14:53 Krakowski Kredens bez flagowego lokalu na Nowym Świecie
- Pt 14:50 LPP wynajmuje kolejny lokal w Nowej Stacji, otworzy salon House
- Pt 14:28 GUS: Inflacja w styczniu wyniosła rdr 0,9 proc., a mdm 0,1 proc.
- Pt 14:17 CMR: Wartość transakcji w małych sklepach wzrosła rdr. o 8 proc.
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Lidl uruchamia największe centrum dystrybucyjne w Polsce (galeria)
-
Poznaj pięć konceptów sklepów Lidl (galeria zdjęć)
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Styczeń w handlu: Zwonienia grupowe w Tesco, sanacja Bać-Polu i widmo strajku...
- 1 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 2 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Tesco zwolni setki menadżerów?
- 6 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach

BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Służewiec), Obrzeżna, 66.50 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Służew), Józefa Elsnera, 75.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Psie Pole (Poświętne), Poświęcka, 33.80 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Grochów), Suchodolska, 65.00 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.