Jak millenialsi zmieniają rynek handlu i branżę FMCG

Autor: dlahandlu.pl researchfarm.co.uk 28 czerwca 2018 14:38

Jak millenialsi zmieniają rynek handlu i branżę FMCG Fot. Shutterstock.com

Handel detaliczny i branża FMCG znajdują się w fazie transformacji, jakiej jeszcze nie widzieliśmy. Część zmian napędzają rynkowi giganci, inne przychodzą z zewnątrz. Firmy o elastycznych modelach biznesowych przystosują się do nowej rzeczywistości i będą się rozwijać. Ci, którzy prześpią ten moment, mogą zostać skazani na niebyt. Za motor zmian uważa się nowe pokolenie konsumentów, czyli millenialsów. Wywierają oni znacznie większy wpływ na kierunek rozwoju branży niż ich poprzednicy. Przedstawiamy cztery główne trendy, które determinują ten rozwój.

Wege oraz health&wellness jako czynniki określające tożsamość
Weganizm (i wegetarianizm) jest tylko jednym z aspektów "zielonego ruchu”. W handlu detalicznym jego wpływ można dostrzec w sklepach lokalnych czy placówkach z żywnością ekologiczną. W ciągu ostatnich dziesięcioleci oddani, świadomi ekologicznie klienci kupujący produkty z myślą o dobrostanie zwierząt byli znacznie mniej liczni niż ci, którzy kupowali produkty organiczne ze względu na postrzegane lub rzeczywiste korzyści zdrowotne. Na rozwój tego segmentu żywności niewątpliwe wpływ mają także aspekty zdrowotne i moda. To czynniki napędzające wzrost sprzedaży produktów bezglutenowych i bezlaktozowych.

Pomijając alergie i zaburzenia odżywiania, znaczna część tej zmiany zachowań prawdopodobnie związana jest z procesem budowania tożsamości. O wiele łatwiej jest zmienić wymagania dietetyczne niż na przykład przynależność narodową, pochodzenie etniczne czy religię. W czasach mediów społecznościowych indywidualność i wyróżnianie się z tłumu nabierają coraz większego znaczenia. Żywność jest predestynowana do odgrywania w tym procesie jednej z głównych ról. Innymi słowy: dla niektórych millenialsów zakup niektórych produktów jest wyrażaniem własnego „ja”. W końcu powiedziano im, żeby uważali się za konsumentów w każdej dziedzinie życia - od zdrowia po edukację.

Przedsiębiorstwa działające w sektorze FMCG zareagowały na ten trend. Rynek zdrowej żywności jest wysoce innowacyjny i stworzył nowe możliwości dla konsumentów. Oznacza to, że klienci mogą dziś wybierać spośród znacznie szerszej oferty.

Powrót manufaktur
Kolejnym przejawem zmiany zasad gry na rynku handlu jest powrót do tzw. rzemieślników. Z punktu widzenia klienta drobni, niezależni producenci zapewniają doświadczenie, autentyczność, wyjątkowe opowiadanie historii, pasję, przedsiębiorczość i często większe zaangażowanie społeczne.
To wartości na wagę złota w czasach mediów społecznościowych. Rzemieślnicy dostarczają produkty, dzięki którym millenialsi mogą wyróżnić się z tłumu. Według niektórych, millenialsi chcą być postrzegani jako konsumujący produkty niszowe (a więc ekskluzywne), o których nikt nigdy nie słyszał. To jest generacja Instagrama, pokazująca się przez pryzmat konsumpcji. Ale prawdopodobnie jest w tym coś więcej.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,87

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.