PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Jak Polacy kupują FMCG? Znają kilka marek i są im wierni

Autor: pr, dlahandlu.pl 14 listopada 2019 15:18

Jak Polacy kupują FMCG? Znają kilka marek i są im wierni Fot. pixabay.com

Polscy konsumenci są bardzo przywiązani do kilku znanych im marek FMCG i niechętnie próbują czegoś nowego.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research we współpracy z frii.cc – agencją brand commerce consulting, Polscy konsumenci są generalnie bardzo przywiązani do kilku znanych im marek i niechętnie próbują czegoś nowego. W przebadanych, popularnych kategoriach FMCG (szampony, płyny do mycia naczyń, mydła, płyny pod prysznic oraz pasty do zębów) zaledwie kilka procent badanych deklarowało skłonność do kupowania czegoś nowego (najmniej, bo jedynie 4% w przypadku past do zębów i płynów do mycia naczyń, a najwięcej, ale ciągle tylko 7%, w płynach pod prysznic). Z czego wynika ta niechęć do zmian?

- Choć w badanych kategoriach nie brakuje graczy próbujących zdobyć nowego klienta, to cały rynek ciągle zdominowany jest przez kilka najważniejszych marek. Wynika to najczęściej z faktu, że konsumenci zdają się być z jednej strony przytłoczeni skalą wyboru i ilością dostępnych informacji, a z drugiej, ufają i bazują na dotychczasowych doświadczeniach z marką, więc nic dziwnego, że najczęściej wybierają znane i sprawdzone rozwiązania - mówi Krzysztof Wierzbicki, założyciel i CEO agencji frii.cc.

Czy to oznacza, że nowe, młode marki (tzw. challengers) z góry skazane są na niepowodzenie w walce o konsumenta? Niekoniecznie, mówi CEO frii.cc. - Nasze badanie pokazuje, że konsument, z powodu zwyczajnej ciekawości, lubi czasem próbować i czerpie przyjemność z odkrywania czegoś nowego. Ten procent jest jednak na tyle mały, że tym bardziej istotne jest, by challenger maksymalnie wykorzystał wszystkie swoje szanse na przechwycenie konsumenta - wyjaśnia.

A gdzie te szanse się pojawiają? Przede wszystkim w sklepie stacjonarnym, bo jak wynika z badania SW Research i frii.cc to właśnie sklepy stacjonarne, a dokładniej drogerie i dyskonty są kluczowym miejscem zarówno odkrywania nowych marek jak i faktycznych zakupów. Jeśli konsument zdecyduje się na zakup czegoś nowego – mówi Przemek Wesołowski, CEO SW Research, to najczęściej dlatego, że zobaczył i zainteresował się reklamą na witrynie sklepowej oraz na plakatach i innych materiałach POS wewnątrz sklepu.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,20

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.