Jak wspomóc sprzedaż bakalii przed świętami?

Autor: dlahandlu.pl 25 marca 2019 11:58

Wielkanoc to okres zwiększonej sprzedaży bakalii tradycyjnych i dodatków do kulinariów. Jak odpowiednio wyeksponować je na półce sklepowej, by wspomóc sprzedaż bakalii przed świętami i ułatwić zakupy konsumentom?

Konsumenci w okresie wielkanocnym wybierają typowe bakalie wypiekowe i dodatki do kulinariów, takie jak suszone śliwki, morele, żurawina, rodzynki oraz migdały, orzechy włoskie i laskowe, które są składnikami tradycyjnych potraw. Niesłabnącym zainteresowaniem w tym okresie cieszą się także mieszanki keksowe, wiórki kokosowe, skórka pomarańczowa oraz gotowe masy kajmakowe dostępne w kilku smakach, a także masa makowa z dodatkiem bakalii i masa makowa z białego maku o smaku marcepanu. Detaliści powinni z wyprzedzeniem przemyśleć prezentację tych produktów.

Kluczowym czynnikiem jest dobrze przygotowana półka i znane marki.
- Planując ekspozycje świąteczne warto mieć na uwadze ścieżkę zakupową konsumenta, gdyż budowanie wspólnych stref dla produktów komplementarnych nie tylko znacznie skraca sam proces zakupowy, ale również zwiększa jego efektywność. Aby bardziej wyeksponować produkty, dobrze jest zadbać o odpowiednią ekspozycję na półce, wykorzystując odpowiednie oznaczenia, a także standy ekspozycyjne. Dobrym pomysłem jest również korzystanie z cross lokalizacji znanej ze sklepów o dużym formacie – Chrupiąca Sałatka Bakalland z powodzeniem może być eksponowana na tzw. clip stripie w strefie warzyw, jako doskonałe uzupełnienie wielkanocnych sałatek, które z okazji wiosny coraz częściej goszczą na świątecznym stole. W okresie przedświątecznym przygotowaliśmy także specjalne promocje dla detalistów - mówi Aleksandra Kacprzak, dyrektor trade marketingu Bakalland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6811
Ilość aktualnych ofert: 268012

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.