Jak wykorzystać internet do wspierania sprzedaży w FMCG, gdy mamy ograniczony budżet

Autor: Grzegorz Maliszewski, Client Service Director, Veneo 18 kwietnia 2019 10:45

Jak wykorzystać internet do wspierania sprzedaży w FMCG, gdy mamy ograniczony budżet Fot. materiały prasowe

Czy małe i średnie firmy, albo mniej istotne brandy w portfolio dużych firm, na promocje których dysponujemy niewielkim budżetem promocyjnym, są z góry skazane na porażkę? W jaki sposób mając z pozoru niewielkie możliwości odnieść sukces w walce o podnoszenie świadomości marki swoich produktów? Rozwiązanie jest banalnie proste. Wystarczy po prostu dobrać tanie, a jednocześnie skuteczne narzędzia promocji. I tu, z pomocą przychodzi internet, oraz jego zasoby. Jednak nie dajmy się zwieść pozorom. Możliwości jest tak wiele, że bardzo łatwo można się w tym pogubić. Co więcej, wielkie koncerny już dawno zorientowały się, że o digital trzeba porządnie zadbać, a jego siła oddziaływania na konsumentów jest ogromna.

Dlaczego warto planowanie „małej” kampanii rozpocząć właśnie od Internetu

Internet charakteryzuje uniwersalność i dynamicznie rosnąca popularność. Postęp technologiczny, oraz społeczna presja sprawiły, że ten kanał komunikacji pozwala nam już dotrzeć do praktycznie każdej grupy docelowej. Siedząc w dowolnym miejscu na świecie. Szybkość przekazywania informacji jest nieporównywalna. Możemy wydać komunikat, oświadczenia, czy podmienić kreacje reklamowe w przeciągu kilku sekund, co natychmiast zobaczą nasi odbiorcy. Pogoda, wynik meczu, czy wydarzenia wpływające na ogólny nastrój społeczny. Odpowiednie wpasowanie się przekazu może być jego naturalnym wzmocnieniem.

W świecie cyfrowym nadal możemy liczyć na wyjątkowo niski koszt pozyskania odbiorcy. Oczywiście w zależności od wybranej formy promocji, użytkownik może mieć dla nas różną wartość, ale koszt pozyskania „widza”, zaczyna się już od kilku groszy. Wpływa na to różnorodność możliwych rozwiązań. Ilość narzędzi i miejsc, w których mogą się pojawić reklamy, jest ogromna. Daje to niezliczoną ilość możliwości czy kombinacji poprzez łączenie ze sobą różnych form promocji oraz pokazywanie się w różnym kontekście, miejsc i czasie. Big Data, a także precyzyjne targetowanie reklam, otwiera możliwość dotarcia z naszym produktem tylko do osób, które faktycznie może on zainteresować. Co więcej możemy zdecydować, aby komunikat pojawił się w konkretnym momencie, nie tylko określonym w czasie, ale również w przypadku np. zmieniającej się pogody.

Mały budżet = małe efekty ?

Niekoniecznie! Sprytnie wykonane działania promocyjne, pomysł, a przy tym ich systematyka mogą odnieść sukces. Ogromną przewagą Internetu jest to, że nadal jest to medium społeczne, a to jego siła. To ludzie „tworzą” Internet - nie możemy o tym zapominać! Nasza z pozoru niewielka kampania może okazać się rewelacyjnym wyjściem, które zaangażuje grupę docelową, do działania na naszą korzyść. Oczywiście bardzo trudno jest stworzyć akcję viralową, która swoim zasięgiem pobije rekordy… Jednak czasem wystarczy kilkadziesiąt udostępnień, by o naszym produkcie dowiedziało się wielokrotnie więcej osób, niż się spodziewaliśmy.

Bardzo ważne jest, aby w przypadku mniejszych kampanii dać konsumentom poczucie czegoś bardziej naturalnego w odbiorze. Nie mam tu na myśli składu produktów, ale stylu komunikacji czy promocji. W zalewie wielkobudżetowych kampanii realizowanych przez największe marki, odbiorcy komunikatów reklamowych doceniają naturalność i możliwość bycia bliżej osób, które tworzą dla nich produkt. Tak więc nieudolne kopiowanie wielkich kampanii, czy sprowadzenie wszystkiego do prostych szablonowych rozwiązań, może zostać szybko zauważone przez Internetową społeczność.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,40

  • Śr

    17,83

  • Min

    11,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7058
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.