Jak zakaz handlu w niedziele zmieni rynek?

www.pulshr.pl 23 lutego 2018 10:47

Jak zakaz handlu w niedziele zmieni rynek? Fot. Shutterstock.com

Zakaz handlu wejdzie w życie od 1 marca, a 11 marca będzie prawdziwym testem - to pierwsza niehandlowa niedziela. Choć centra handlowe będą musiały się przyzwyczaić do nowej sytuacji, już od dawna przygotowują strategię. Nową niehandlową ofertę wymusza bowiem nie tylko zmiana w prawie, ale robi to coraz bardziej wymagający klient.

Z inicjatywy NSZZ „Solidarność” od marca będzie obowiązywać prawo o zakazie handlu w niedzielę. Formalnie 11 marca będzie pierwszym dniem wolnym od pracy w handlu. W myśl ustawy, najpierw będą ograniczone dwie niedziele w miesiącu, a z czasem wszystkie.

Media w Polsce wyszukują ciekawostki związane z tym tematem, takie jak otwieranie sklepów od północy w poniedziałek lub uzasadniają zakaz obroną kapitału polskiego. Większość bowiem dużych sieci handlowych w naszym kraju to podmioty odprowadzające zyski do zagranicznych sieci.

Tymczasem, jak przekonują przedstawiciele branży handlowej, nie należy się martwić o sytuację na rynku. Przykłady zagraniczne bowiem pokazują, że społeczeństwa się uczą i z czasem przyzwyczajają się do zamkniętych sklepów.

Internet a handel detaliczny

Sposobem rozwiązania kwestii zakazu handlu można będzie budowanie pozycji na sprzedaży internetowej. Tę kwestię opisuje Mariusz Machnicki, dyrektor z ramienia Echo Polska Properties (EPP).

- Szczególnie teraz, gdy oczekujemy wejścia w życie ustawy o zakazie handlu, centra będą się otwierały na zasadzie showroom. Klient przyjdzie do takiego miejsca, zrobi sam zakupy, poklika i odbierze towar – podkreśla Mariusz Machnicki dodając, że właśnie takiego rozwiązania użyto w marce Zara, która oparła na tym modelu sklep w Londynie. - Działało to bardzo ładnie – podsumowuje.

Na inny aspekt zwraca uwagę Grzegorz Filipczyk, dyrektor CH FORUM w Gliwicach.

- Myślę, że zakaz handlu nie wpłynie drastycznie na handel – mówi i zaznacza, że najemcy powierzchni handlowej obserwują bardzo mocno sytuację. - Wiem, że część z nich ma już przygotowane pewne strategie, ale zalecam zaczekać. I powiem, że nie ma powodu, by panikować - dodaje Filipczyk.

Nie wyklucza też, że część kapitału przesunie się na rynek miejski, ale jest to wróżenie z fusów. - Nasze doświadczenie rynkowe, przyzwyczajenia klientów pozwolą przez to spokojnie przejść – konkluduje.

Jak nakreślili uczestnicy debaty w czasie 4DD o przyszłości handlu w kontekście centr handlowych i ulic handlowych w głównych dzielnicach miast, przyszłość handlu zaczyna opierać się o tzw. centra handlowe-społecznościowe. Pod tym pojęciem kryje się ewolucja typowych super- i hipermarketów, w których głównym najemcą przestanie być sklep spożywczy.

Więcej na pulsHR.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • olo 2018-02-23 23:48:25

    bardzo proszę o showroomy wiele zakupów odzieżowych itp robię w necie, w sklepie przy okazji sprawdzam ewentualnie materiał fason jeżeli jest rozmiar to biorę jeżeli nie ma to przez net , kanapę też wybrałam w sieci potem tylko sprawdzenie wyboru w sklepie i zakup, po co nam ekspedientki

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.