Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Jak zatrzymać klienta w e-sklepie ? TOP 5 skutecznych metod

Autor: pr 28 stycznia 2015 09:23

Aż o 3,5 mld złotych, do poziomu 25 mld, wzrosła w ubiegłym roku wartość rynku handlu internetowego w Polsce. Jednak w parze ze zwiększeniem wydatków nie idzie lojalność konsumentów, gdyż o ich wyborach najczęściej decyduje najniższa cena. Co więcej, według analityków pozyskanie nowych klientów jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie dotychczasowych. Jak zatem skutecznie zwiększyć ich lojalność?

Aktualnie w Polsce działa 25 tys. sklepów internetowych. Wraz ze wzrostem liczby e-sklepów, rosną koszty działań reklamowych przez nie prowadzonych. Okazuje się, że pozyskanie nowego klienta, według Sociomantic Labs, jest nawet kilkukrotnie droższe niż zachęcenie obecnego do ponownego zakupu. Warto więc zadbać o to, by ci już pozyskani nie zakończyli swojej współpracy z serwisem na jednorazowej transakcji. Firmy, które chcą świadomie zarządzać relacjami ze swoimi klientami oraz mieć wpływ na ich decyzje coraz częściej opierają swoje dziania o tzw. lejek sprzedażowy. Dzięki niemu są w stanie kwalifikować klientów do różnych grup, w zależności od etapu procesu zakupowego, na którym aktualnie się znajdują.

Efektywność takich działań wydatnie wzmacnia reklama osobista, czyli programmatic buying. Pozwala na dostosowanie formy i treści reklam uwzględniając specyfikę każdego odbiorcy z osobna. - Szczególnie przydatne jest to dla tych przedsiębiorstw, które prowadzą lub chcą prowadzić aktywną politykę lojalnościową - mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający Sociomantic Labs. Technologia pozwala znacznie udoskonalić tradycyjne, już stosowane działania marketingowe.

Jak zatrzymać klienta korzystając z programmatic?

1. Programy lojalnościowe - wydają się być najbardziej oczywistym sposobem na zatrzymanie klienta. Reklama osobista pozwala zniwelować ich główną wadę, czyli zbyt duże obniżenie marży. Analizując cechy klienta możemy dostosować poszczególne parametry oferty do konkretnego, pojedynczego użytkownika.

2. Rabaty i promocje - bazując na ściśle określonych danych na temat klienta technologia reklamy osobistej umożliwia skierowanie oferty do konkretnych osób, również z uwzględnieniem ich umiejscowienia w lejku sprzedażowym. Pozwala też znacznie lepiej dostosować przekaz do poszczególnych osób, realizując równocześnie różne polityki rabatowe i promocyjne dla każdej z nich z osobna. Rabaty można zastosować także w momencie, gdy klient „porzuci koszyk zakupowy". Wtedy, jako dodatkową zachętę można zaproponować właśnie obniżenie ceny produktu, który oglądał lub dołączyć do niego dodatkowe akcesoria.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,49

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.