Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Jaka przyszłość czeka papierowe materiały POS?

Autor: dlahandlu.pl 14 lipca 2015 11:32

- Już teraz pojawiają się prognozy mówiące o tym, że tradycyjne, kartonowe materiały POS znikną z hipermarketów i innych sklepów. W Polsce jak na razie się na tego typu tendencję nie zanosi, czego powodem jest kilka czynników - uważa Maciej Olechno, new business manager, Paperhat Poland.

Materiały POS trzeba czymś zastąpić, albo zupełnie nowym produktem albo lepszymi materiałami z jakich wykonane były by POSy. - Jak mogą wyglądać lepsze POS-y? Już teraz na rynku są dostępne materiały i stoiska oddziałujące na więcej niż jeden zmysł. Martin Lindstrom, uznany ekspert brandingu i neuromarketingu twierdzi, że zastosowanie rozwiązania angażującego dwa zmysły powoduje wzrost lojalności względem marki o około 30 proc. Rozwiązanie angażujące trzy zmysły ma dawać już wzrost 70-proc. A to oznacza, że przyszłością są POS wydające dźwięki, wyświetlające obrazy i emitujące zapachy. Coraz większą popularność zdobędą też stoiska, które pozwolą szybko i bez kosztowo wypróbować produkt. Nowa technologia wymusi częstsze wykorzystanie materiałów bardziej odpornych i trwałych niż karton – pleksiglasu, włókna szklanego, a w wypadku marek premium prawdopodobnie metalu i drewna. Takie materiały będą musiały być tworzone z myślą o całej marce, a nie pojedynczej kampanii – wyrzucenie POS z kartonu po zakończonej kampanii nie stanowi problemu, jednak nie postąpimy tak z POSem wykonanym z metalu czy pleksi. Jednak wraz z jakością takich materiałów pojawia się zagrożenie ich zniszczenia lub awaryjności. Firmy ostrożnie podchodzą do tego typu rozwiązań właśnie przede wszystkim z uwagi na koszty wynikające z uszkodzenia, kradzieży czy awarii. Tak więc na naszym „podwórku” to kwestia co najmniej kilku lat  - prognozuje ekspert.

W przyszłości natomiast sytuacja może wyglądać nieco inaczej. - Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby osoba wchodząca do sklepu poruszała się po nim ze „smart-wózkiem” na przykład na bieżąco obliczającym ceny czy wskazującym położenie określonego towaru. Prawdopodobnie jeszcze więcej będzie info-kiosków, a cyfrowi doradcy klienta pomogą szybko załatwić proste, codzienne sprawy, z którymi udajemy się do sklepu czy punktu obsługi. Jest też prawdopodobne, że wzrośnie rola rozwiązań samoobsługowych, jednak tutaj kasowanie towaru będzie przebiegać dużo sprawniej niż obecnie, a być może całkowicie bezobsługowo…- dodaje Maciej Olechno.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.