Jakie szanse ma Jack’s na brytyjskim rynku? Zobacz opinie analityków i galerię zdjęć

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2018 11:46

Jakie szanse ma Jack’s na brytyjskim rynku? Zobacz opinie analityków i galerię zdjęć Fot. Tesco PLC

Tesco zaprezentowało w tym tygodniu nową sieć sklepów, w formacie dyskontowym, pod marką Jack’s. Dwa pierwsze sklepy ruszyły w tym tygodniu w Wielkiej Brytanii, w ciągu pół roku sieć powiększy się do 10-15 placówek. W ten sposób brytyjski gigant detaliczny chce zawalczyć z konkurentami Aldi i Lidl, którzy w ciągu ostatnich lat agresywnie zdobywają udziały rynkowe. Specjaliści firmy Mintel analizują, co to oznacza dla brytyjskiego sektora dyskontowego.

- Nowy gracz rynkowy czerpie z inspiracji sieci Aldi i Lidl, co może być dla nich formą pochlebstwa. Od nacisku na markę własną, po sprzedaż nieżywnościowych produktów na zasadzie „do wyczerpania zapasów”, wszystko wskazuje na to, że Jack's został stworzony, aby konkurować ze sklepami, które zakłócają działalność Tesco od dekady – mówi Nicholas Carroll, starszy analityk ds. sprzedaży detalicznej w Mintel.

- Tesco twierdzi, że 8 na 10 produktów sprzedawanych w sieci będzie pochodziło z rynku brytyjskiego. W ten sposób wyprzedza Lidla, który mówi, że 61 proc. produktów w jego sklepach pochodzi z Wielkiej Brytanii - dodaje.

Jak wskazuje raport Mintela na temat dyskontów spożywczych i niespożywczych, sektor dyskontów żywnościowych wciąż rośnie - wzrost sprzedaży w 2017 r. wyniósł 14,5 proc., a w tym roku jest prognozowany na 11,9 proc.

- Zarówno Aldi, jak i Lidl mają plany otwarć 250-300 nowych sklepów w Wielkiej Brytanii w perspektywie średnioterminowej. To pokazuje, że Tesco ma jeszcze wiele do zrobienia, by wyraźniej wejść w ten rynek – ocenia Nicholas Carroll.

Analityk przypomina, że rywal Tesco, sieć Sainsbury's, próbowała wykonać podobny krok, otwierając dyskonty we współpracy z marką Netto, jednak projekt ten zakończył się niepowodzeniem.

- Tesco ma pewną przewagę na tamtym projektem - wiele z 15 sklepów otwartych do końca tego roku ma wykorzystywać powierzchnie tych placówek, które osiągają słabe wyniki. W tej sytuacji Jack's jest niemal darmowym projektem dla Tesco, a skala 15-sklepów jest bardzo niewielkim dodatkiem do sieci 3435 placówek Tesco – mówi Nicholas Carroll.

Zdaniem Emmy Clifford, Associate Director - Food & Drink w Mintel, poczucie narodowej dumy jest głęboko zakorzenione wśród brytyjskich konsumentów.

- Supermarkety i dyskonty mają ogromne możliwości wykorzystać to uczucie narodowej dumy. Najnowsze badania Mintel podkreślają, że 47 proc. brytyjskich konsumentów chciałoby zobaczyć więcej brytyjskich produktów w sklepach spożywczych, a w grupie wiekowej 55+ jest to aż 60 proc. konsumentów. Dotyczy to w szczególności marek własnych, gdzie asortyment wspiera brytyjskich rolników i producentów żywności – mówi Emma Clifford.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.