Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Jakie wyniki osiąga Grupa Dixy pod kierownictwem byłego szefa Biedronki?

Autor: dlahandlu.pl 29 sierpnia 2016 20:55

Jakie wyniki osiąga Grupa Dixy pod kierownictwem byłego szefa Biedronki? fot Pedro Pereira da Silva

Od początku 2016 roku, pod rządami Pedro Periery da Silvy, byłego dyrektora generalnego Biedronki, przychody rosyjskiej Dixy Group wzrosły o 20 proc. do 158 mld rubli (9,5 mld zł), a w samym II kw. 2016 roku były one wyższe o 23,7 proc. i wyniosły 84 mld rubli (5 mld zł). Jednocześnie w I połowie 2016 roku Grupa zanotowała stratę netto na poziomie 441 mln rubli (26 mln zł) wobec 807 mln rubli (48 mln zł) zysku w I połowie 2015 roku.

W tym samym czasie EBITDA spadła o 8,2 proc. do 6,254 mld rubli. Marża brutto spadła o 170 punktów procentowych do 27,9 proc. na skutek inwestycji w ceny, aby poprawić pozycjonowanie cenowe sieci. Jednocześnie Dixy Group przybyło 50 placówek w różnych formatach i obecnie w ramach Grupy działa 2758 placówek (14 nowych otwarć w II kw.). Powierzchnia sprzedaży zwiększyła się o 13 proc. do 936 tys. mkw. W II kw. sprzedaż LfL wzrosła o 9,8 proc. dla całej Grupy i o 12,3 proc. dla sieci Dixi. W I półroczu sprzedaż LfL Grupy wzrosła o 6,2 proc., i o 7,6 proc. dla sieci Dixi. Grupę ciągnęły w dół wyniki sieci Victoria i Megamart, które w II kw. 2016 roku spadały odpowiednio o - 0,1 proc. i - 3 proc. LfL. Jednocześnie w II kw. na poziomie Grypy o 6,6 proc. wzrosła liczba paragonów, a o 3 proc. wartość koszyka zakupowego, zaś w przypadku sieci Dixi o 7,7 proc. wzrosła liczba paragonów, a o 4,3 proc. wartość koszyka zakupowego.

Format Dixi podobnie jak Biedronka chce się wyróżniać na rynku "codziennie niskimi cenami", zoptymalizowanym asortymentem z ważną rolą marek własnych i silną komunikacją promocji. W II kw. 2016 roku obroty całego handlu detalicznego spadły o 5,6 proc.Inflacja wynosiła 5,7 proc., zaś realne miesięczne zarobki wzrosły o 0,5 proc. Rynek rosyjski podobnie jak polski podzielony jest na sektor tradycyjny, do którego należy 52 proc. udziałów i sektor nowoczesny, do którego należy 48 proc. udziałów. Jak twierdzą analitycy sektor nowoczesny będzie rósł dzięki konsolidacji, przejęciom mniejszych sieci i odbieraniu udziałów rynkowi tradycyjnemu. 

Pierwszy sklep Dixi został otwarty w Moskwie w 1999 roku. W 2011 roku Dixy Group przejęła Grupę Victoria. 83 proc. przychodów w Grupie generuje sieć Dixiy do której należy 2609 sklepów. Standardowy paragon w sieci Dixy wynosi 339 rubli (ok. 20 zł). Sklepy operują na powierzchni handlowej ok. 300 mkw., a w ofercie mają od 2,7 tys. do 4,8 tys. SKU.
W ramach Grypy działa także sieć Victoria: 113 sklepów, 1 hurtownia cash and carry, oraz  38 kompaktowych hipermarketów Megamart i Minimart. Obecnie Grupa należy do trójki największych detalistów w Rosji pod względem sieci sprzedaży, przychodów i powierzchni sprzedaży.
Firma zatrudnia ponad 60 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Martin 2016-08-30 19:55:27

    o proszę o ile są Ruscy przed nami! U nich już się zakończyło I półrocze 2017, a u nas ciągle 2016... siet!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,86

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.