Jerzy Mazgaj: Najlepszym rozwiązaniem byłby podatek od efektu skali

Autor: Rzeczpospolita 8 grudnia 2015 09:28

Jerzy Mazgaj, właściciel i prezes spółki Alma Market uważa, iż planowane przez rząd dodatkowe opodatkowanie handlu nie jest najlepszym pomysłem. W rozmowie z "Rzeczpospolitą" tłumaczy, że jeśli już ma zostać wprowadzony nowy podatek, to powinien objąć nie tylko jedną branżę, lecz całą gospodarkę.

W opinii Mazgaja, najlepszym z zaproponowanych jak dotąd rozwiązań w kwestii nowego podatku jest pomysł przedstawiony przez Fundację "Pomyśl o przyszłości", kierowaną przez Ryszarda Florka, prezesa Fakro. Fundacja sugeruje tzw. podatek od efektu skali. Jego wysokość byłaby ustalana na podstawie udziałów rynkowych w skali europejskiej.

Właściciel Alma Market komentując ten pomysł podkreśla, iż po wprowadzeniu takiego podatku "zagraniczne firmy generujące wielkie obroty i dysponujące faktycznie wieloma narzędziami służącymi do unikania płacenia podatków zostałyby do płacenia zmuszone". Co więcej, podatek płaciłaby nie tylko branża handlowa, lecz wszystkie firmy spełniające wyznaczone kryteria - niezależnie od tego, w jakim sektorze gospodarki działają.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.