Jeśli stacje paliw Total zrealizują plan otwarć, będą miały ok. 2-proc. udział w rynku

wnp.pl 28 stycznia 2015 19:47

Próba wejścia francuskiego giganta Total na polski rynek stacji paliw, choć była dla krajowego rynku pewnym zaskoczeniem, nie wpłynie znacząco na sytuację tego segmentu rynku - oceniają przedstawiciele polskich koncernów naftowych. Jeśli firmie Total uda się zrealizować zakładany plan i w dwa lata zbudować sieć około 100 stacji, dorówna pod względem liczby placówek sieci rosyjskiej firmy Lukoil i niezależnej sieci Moya, z których każda może się pochwalić udziałem w rynku na poziomie około 1,5-2 proc.

- Wejście firmy Total do Polski nie zmieni zasadniczo sytuacji na krajowym rynku detalicznym. Pamiętajmy, że mówimy na razie o 100 stacjach na rynku liczącym ponad 6,5 tys. stacji - powiedział nam Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen ds. finansowych.

 

Jego zdaniem teoretycznie decyzja firmy Total o budowaniu sieci od podstaw w oparciu o umowy franczyzowe może sprawić, że innym sieciom nieco trudniej niż do tej pory będzie pozyskiwać nowych franczyzobiorców. - Ale tu wszystko zależeć będzie od warunków, które Total będzie w stanie zaproponować właścicielom stacji - zastrzega Sławomir Jędrzejczyk. - Należy zakładać, biorąc pod uwagę możliwość dostaw paliw z niemieckiej rafinerii w Leunie, która należy do Totala, że mogą to być warunki dość korzystne.

- Lotos ma własne pozytywne doświadczenia w zakresie dynamicznego rozwoju sieci. W ciągu dwóch pierwszych lat budowy segmentu ekonomicznego (2011-2013) spółka Lotos Paliwa otworzyła ponad 100 stacji Lotos Optima. Były to jednak nie tylko stacje franczyzowe, ale także własne. Plany francuskiej firmy są więc z pewnością realne - ocenia Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa. Przyjmuje je jednak ze spokojem. - Działamy na wolnym rynku i zjawisko zdrowej konkurencji towarzyszy nam na co dzień, motywując do ciągłego rozwoju i podnoszenia jakości usług - podkreśla.

Według niego Lotos ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku i od wielu lat efektywnie rozwija swoją sieć, która dopasowuje się do specyficznych wymagań lokalnych rynków dzięki zróżnicowaniu na segmenty: ekonomiczny Lotos Optima i premium.

Jeśli firmie Total uda się zrealizować zakładany plan i w dwa lata zbudować sieć około 100 stacji, dorówna pod względem liczby placówek sieci rosyjskiej firmy Lukoil i niezależnej sieci Moya, z których każda może się pochwalić udziałem w rynku na poziomie około 1,5-2 proc. Dla porównania Orlen dysponuje udziałem w rynku detalicznym na poziomie 37 proc., a Lotos zbliża się do 10 proc. Kilkakrotnie liczniejszymi sieciami dysponują także firmy BP, Shell i Statoil.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,81

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.