Jest decyzja UOKiK w sprawie feralnej promocji Lidla

Autor: dlahandlu.pl 28 lipca 2018 23:17

Jest decyzja UOKiK w sprawie feralnej promocji Lidla fot. Marek Niechciał, prezes UOKiK

Prezes UOKiK decyzją z 12 czerwca 2018 r. stwierdził, że uprawdopodobnione zostało naruszenie przez Lidl Polska zbiorowych interesów konsumentów przez zmianę postanowień regulaminu promocji "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla. Satysfakcja gwarantowana albo zwrot pieniędzy". Promocja została zakończona przez detalistę bez umieszczenia na stronie informacji o zmianie regulaminu z 7-dniowym wyprzedzeniem.

Lidl zobowiązał się w toku postępowania do usunięcia skutków powyższych naruszeń przez:

- organizację szkolenia on-line dla konsumentów z praw konsumenckich, w tym rękojmi i gwarancji, reklamacji, prawa odstąpienia od umowy oraz interaktywnego testu z ww. wymienionych zagadnień. Uzyskanie 70 proc. poprawnych odpowiedzi będzie skutkowało przyznaniem bonu na zakupy w Lidlu w wysokości 25 zł dla 10 tys. pierwszych osób, które pomyślnie przejdą test. Oznacza to dla Lidla wydatek rzędu 250 000 zł.  

Szkolenie zostanie zorganizowane na stronie lidl.pl pomiędzy 1 września a 15 listopada 2018 r. i będzie dostępne przez 3 tygodnie. Szkolenie i test mają trwać ok. pół godziny.

Jednocześnie Lidl został zobowiązany do zorganizowania 8 jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów i pracowników Inspekcji Handlowej z zapobiegania nieuczciwym praktykom handlowym. Zakładana liczba osób na każdym szkoleniu to 35. Szkolenia mają się odbyć do końca 2018 roku. UOKiK ma akceptować zarówno materiały na szkolenie on-line, jak i otrzymać sprawozdania z wykonania ww. zobowiązań, w tym informacje o ilości osób, które wzięły udział w teście dla konsumentów i ilości rozdanych bonów oraz szkoleniach dla pracowników Inspekcji Handlowej.  

Przeczytaj także:

Więcej o promocji Sprytnie i tanio kupować marki Lidla z 2016 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • oburzony 2018-07-30 14:47:36

    Jednocześnie Lidl został zobowiązany do zorganizowania 8 jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów i pracowników Inspekcji Handlowej z zapobiegania nieuczciwym praktykom handlowym. Zakładana liczba osób na każdym szkoleniu to 35.

    Lidl ma szkolić pracowników PIH?!?!? nieźle....

  • Tomasz 2018-07-30 13:55:48

    UOKiK . To chora instytucja. Hodujemy pasożytów z naszych podatków który nie pomagają . A misja UOKiK ogranicza się do stwierdzenia że każdy przedsiębiorca to oszust i złodziej . Za to każdy klient to chodząca niewinność . Instytucja do wywalenia

  • gapcio 2018-07-29 18:54:40

    BUC z pisu

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,51

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.