Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Jest pakiet propozycji legislacyjnych wzmacniających transgraniczny e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 25 maja 2016 12:33

25 maja Komisja Europejska ogłosiła pakiet nowych propozycji legislacyjnych, mających na celu wzmocnienie rozwoju transgranicznego e-commerce w ramach strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego. KE zapowiedziała zniesienie geoblockingu, obniżenie kosztów przesyłek zagranicznych i skuteczniejszą walkę z nieuczciwymi e-przedsiębiorcami.

Badania KE pokazują, że zdecydowana mniejszość konsumentów w UE decyduje się na zagraniczne zakupy online - zaledwie 15%. Co więcej, jedynie 7% małych i średnich przedsiębiorstw w UE prowadzi sprzedaż transgraniczną.
Zgodnie z danymi Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) w 2015 r. tylko 36% spraw transgraniczych, które trafiło do polskiego centrum dotyczyło zakupów online. Konsumenci skarżyli się na wady zamówionego towaru, niezgodność z umową, czy na niedostarczenie produktów w ogóle.
Aby lepiej wykorzystać potencjał europejskiego e-handlu KE przygotowała projekty:
⦁ Rozporządzenia w sprawie geoblockingu
⦁ Rozporządzenia w sprawie dostarczania paczek
⦁ Zmian w rozporządzeniu w sprawie współpracy w dziedzinie ochrony konsumentów
(CPC-Net)
⦁ Wytycznych dla dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych
⦁ Nowa regulacja UE w zakresie geoblockingu
Rozporządzenie ma na celu eliminację geoblockingu oraz dyskryminacji konsumentów ze względu na kraj zamieszkania, podczas transgranicznych zakupów online.
⦁ Konsumenci będą mogli kupować towary i usługi, w tym usługi cyfrowe (tj. przechowywanie w wirtualnej chmurze, hosting stron internetowych) z każdego kraju UE w tej samej cenie.
⦁ Przedsiębiorcy nie będą już mogli automatycznie przekierowywać klientów na wersję strony internetowej, która jest właściwa dla ich kraju zamieszkania.
⦁ Chociaż przedsiębiorcy nie będą zobowiązani do dostarczenia towaru do kraju konsumenta, będą musieli dać konsumentowi możliwość odebrania produktu z punktu dostawy w kraju przedsiębiorcy.
⦁ Regulacja nie obejmuje treści cyfrowych (Netflix, e-book). Należy jednak pamiętać, że w grudniu 2015 Komisja Europejska przedstawiła osobną propozycję dotyczącą korzystania z treści cyfrowych w całej UE.
⦁ Nowa regulacja UE dotycząca transgranicznej dostawy paczek. Propozycja ma na celu zmienić rynek dostawy paczek z innych krajów UE. Obecnie przedsiębiorcy pocztowi pobierają nawet pięciokrotnie wyższe opłaty za przesyłki transgraniczne w porównaniu do paczek krajowych. Różnice te nie zawsze są uzasadnione jakimikolwiek dodatkowymi kosztami związanymi z dostarczeniem do kraju docelowego. Po wejściu w życie nowej regulacji:
⦁ Usługodawcy zajmujący się dostarczaniem przesyłek będą zobowiązani przedstawić informacje dotyczące ponoszonych przez nich kosztów dostawy krajowym organom regulacyjnym. Niektóre z przekazanych danych zostaną upublicznione.
⦁ Krajowi operatorzy pocztowi będą zobowiązani do udostępniania podmiotom trzecim swoich sieci transgranicznych, co wprowadzi większą konkurencję na rynku.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.