JLL: Polski rynek handlowy w fazie wzrostu

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2015 11:40

Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na polskim rynku nieruchomości handlowych na koniec III kw. 2015 r.  Łącznie w Polsce powstaje 708 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego 675 000 mkw. przypada na centra handlowe. Utrzymuje się trend przebudowy, rozbudowy i modernizacji istniejących obiektów.

Na koniec września 2015 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 12,58 mln mkw. Obejmuje ona takie formaty jak: centra handlowe – 8,99 mln mkw., parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – 3,39 mln mkw. oraz centra wyprzedażowe – 0,2 mln mkw. 

III kwartał był relatywnie spokojny pod względem otwarć nowych obiektów. Podaż powierzchni handlowej wzrosła o 106 500 mkw., z czego 46 300 mkw. przypadło na największe tegoroczne otwarcie – centrum Sukcesja w Łodzi. Pozostałe projekty ukończone w III kw. to salon Agata Meble (15 000 mkw.) w Lublinie, Castorama (11 600 mkw.) w Cieszynie oraz przebudowy i rozbudowy centrów handlowych Wola Park w Warszawie (+17 600 mkw.) i Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy (+10 000 mkw.), a także stołecznego Factory Ursus (+6 000 mkw.). W okresie od stycznia do końca września 2015 r. rynek wzbogacił się o ponad 316 000 mkw. powierzchni handlowej, w tym 225 000 mkw. w centrach handlowych.

Anna Bartoszewicz-Wnuk, Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa, JLL, informuje: - Umiarkowana nowa podaż w III kw. nie jest niczym zaskakującym, jako że deweloperzy starają się otwierać swoje obiekty jesienią, aby wykorzystać czas świątecznych zakupów. W głównych aglomeracjach trwają intensywne prace budowlane przy szeregu nowych projektów. Całkowita podaż powierzchni handlowej w budowie w Polsce sięga 708 000 mkw., z czego 675 000 mkw. przypada na centra handlowe.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.