JLL: Rozwój sektora mieszkaniowego stwarza nowe możliwości handlowe

Autor: dlahandlu.pl 3 października 2018 18:15

JLL:  Rozwój sektora mieszkaniowego stwarza nowe możliwości handlowe Joanna Tomczyk, Analityk Rynku, JLL

Ok. 460 lokali handlowych i usługowych, 37 500 mieszkańców i trzecia najwyższa siła nabywcza w Warszawie – Miasteczko Wilanów ma apetyt na nowoczesny handel. eksperci JLL zauważają, że rozwój sektora mieszkaniowego generuje nowe możliwości handlowe.

Dziś szybkie zakupy spożywcze, wizytę u kosmetyczki czy fryzjera chcemy mieć blisko miejsca, w którym mieszkamy. Zauważają to urbaniści i projektanci nowoczesnych osiedli mieszkaniowych, czego najlepszym potwierdzeniem jest warszawskie Miasteczko Wilanów. Wilanów to jedna z najprężniej rozwijających się warszawskich dzielnic. Według danych GUS, zasoby mieszkaniowe Wilanowa rosną każdego roku o ok. 1 000 – 2 000 mieszkań. W przeciągu ostatniej dekady liczba mieszkańców tej części stolicy wzrosła o rekordowe 225%, do poziomu 37 511 mieszkańców (według oficjalnych statystyk z końca 2017 roku). Jednocześnie osoby mieszkające w Wilanowie dysponują trzecią po Śródmieściu i Mokotowie, najwyższą siłą nabywczą w Warszawie (12 841 EUR/ osobę/ rok; wg. MBR).

Wraz ze wzrostem liczby mieszkańców rosną nasze potrzeby i oczekiwania w stosunku do funkcji handlowych osiedla, co doskonale widać w Wilanowie. Aktualnie w ofercie dzielnicy znajdują się mniejsze centra typu convenience, parki handlowe, a także sklepy zlokalizowane w parterach budynków mieszkaniowych i biurowych.

- Aktualne trendy zakupowe, mieszkaniowe i planistyczne najlepiej odzwierciedla powstające od 2002 roku Miasteczko Wilanów. Ta część dzielnicy, jako jedno z niewielu osiedli w Polsce, jest oparta o spójną urbanistycznie wizję, tzw. „masterplan”. Z założenia Miasteczko miało stanowić samowystarczalne osiedle o zróżnicowanych funkcjach, oparte o ideę miasta w mieście i lokalności. W praktyce oznacza to, że osiedle miało w kompleksowy sposób obsługiwać mieszkańców osiedla tak, by nie musieli oni odbywać zbędnych podróży - tłumaczy Jan Jakub Zombirt, dyrektor, Dział Doradztwa Strategicznego, JLL.

Rolę centrum dzielnicy, która póki co nie ma centralnego rynku, pełni aktualnie wielofunkcyjny projekt Royal Wilanów, który oferuje stosunkowo dużo wysokiej jakości przestrzeni w jednym miejscu. W projekcie dominuje funkcja biurowa, jednak nie zapomniano też o przestrzeni handlowo-usługowej i rekreacyjnej.

- Na terenie Miasteczka Wilanów, w parterach budynków mieszkaniowych, znajduje się aktualnie 459 lokali użytkowych, których łączna powierzchnia szacowana jest na ok. 37 000 mkw. Najwięcej, bo 30% z nich jest wykorzystywanych pod szeroko pojętą działalność usługową, m.in. salony kosmetyczne, fryzjerów, szkoły językowe, czy biura podróży. Kawiarnie i restauracje są drugą najbardziej liczną grupą najemców i stanowią 13% wszystkich lokali, na trzecim miejscu z udziałem na poziomie 11% znajdują się sklepy spożywcze. Co ciekawe, miks najemców w parterach budynków mieszkalnych ukształtował się tutaj naturalnie, jako wynik mechanizmów rynkowych i relacji popyt – podaż”, tłumaczy Joanna Tomczyk, analityk rynku, JLL.

Obecne portfolio najemców Miasteczka Wilanów, choć wykształcone w sposób naturalny,  odpowiada potrzebom lokalnej społeczności, wybór sklepów jest szeroki, a samo Miasteczko może stanowić wzór dla innych osiedli mieszkaniowych. Choć nie brakuje również wyzwań, jakim muszą stawić czoła jego mieszkańcy.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,67

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.