JLL: W tym roku w Polsce zadebiutowało 29 nowych marek, w tym Dealz i Tedi

Autor: dlahandlu.pl 19 grudnia 2018 15:46

JLL: W tym roku w Polsce zadebiutowało 29 nowych marek, w tym Dealz i Tedi fot. Dealz

Jak szacuje JLL, podaż powierzchni handlowej w Polsce przekroczyła już 14 mln mkw., a rynek w samym 2018 roku wzbogacił się o około 417 000 mkw. nowej powierzchni w ramach wszystkich formatów. W tym roku w naszym kraju swoje sklepy otworzyło 29 nowych marek, w tym m.in. irlandzki Dealz, chińskie Miniso, czy niemiecki Tedi.

Największe otwarcia mijającego roku to premiera Forum Gdańsk (62 000 mkw.), otwarcie Libero w Katowicach (45 000 mkw.) oraz Gemini Park w Tychach (36 600 mkw.).

- Na mapie obiektów handlowych ubywa tzw. białych plam, a Polska umacnia swoją pozycję jako rynku dojrzałego. Oznacza to, że deweloperzy ostrożniej podejmują decyzje inwestycyjne, a wielu poszukuje nowych możliwości rozwoju, koncentrując się na parkach handlowych i centrach convenience, odpowiadając tym samym na potrzeby klientów z mniejszych miast - tłumaczy Joanna Tomczyk, analityk rynku w JLL.

Jak wskazuje JLL, rosnącą popularnością w Polsce cieszą się również projekty mixed-use, łączące funkcje handlowe, biurowe, rozrywkowe i gastronomiczne. W samym 2018 roku w Warszawie do użytku oddano legendarny CEDET, a także ukończono budowę Centrum Marszałkowska i kolejnego etapu Konesera. Z kolei na 2019 planowana jest premiera długo oczekiwanej Elektrowni Powiśle, a w Łodzi zostanie oddana do użytku pierwsza faza Monopolis.

- Mocną sytuację na rynku handlowym w Polsce potwierdzają również debiuty nowych marek. W tym roku w naszym kraju swoje sklepy otworzyło 29 nowych marek, w tym m.in. irlandzki Dealz, chińskie Miniso, czy niemiecki Tedi. Wiele firm poszukuje też sposobów na maksymalizację sprzedaży i dotarcia do swoich klientów poprzez tworzenie nowych konceptów, czego przykładem jest np. H&M z A’ found czy LPP, które już wcześniej wykreowało markę Sinsay, ale obecnie planuje ewolucję tego konceptu odpowiadając na zmieniające się otoczenie konkurencyjne oraz wychodząc naprzeciw wymaganiom klientów – mówi Anna Wysocka.

- Oprócz tego na rynku przybywa ciekawie zaprojektowanych projektów handlowych, które jasno pokazują, że jakością dogoniliśmy już kraje Europy Zachodniej. To dobra wiadomość dla polskich konsumentów, którzy mogą spodziewać się dalszego urozmaicania oferty handlowej w nadchodzącym 2019 roku – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6692
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.