Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Jones Lang LaSalle: Stawki czynszów na ulicach handlowych w Krakowie sięgają 80-95 euro

Autor: dlahandlu.pl 12 czerwca 2013 14:21

Stawki czynszu za lokale o powierzchni ok. 100 mkw. w Krakowie z ofertą „moda i dodatki" w najlepszych lokalizacjach oscylują pomiędzy 80 a 95 euro za metr kwadratowy miesięcznie i są porównywalne do stawek w Warszawie. Najdroższe ulice to Grodzka (odcinek pomiędzy Rynkiem Głównym a Placem Dominikańskim), gdzie czynsze osiągają od 80 do 95 euro za mkw. miesięcznie, oraz Floriańska (70-80 euro). Ceny za lokale przy mniej prestiżowych ulicach są znacznie niższe i zazwyczaj nie przekraczają poziomu 35-40 euro za mkw. miesięcznie.

Edyta Potera, dyrektor w dziale najmu powierzchni handlowych, Jones Lang LaSalle, podsumowuje: "Rozwój ulic handlowych jest w pewien sposób hamowany przez, między innymi, ograniczoną ilość odpowiednich lokali. Ważnym czynnikiem, który mógłby przyspieszyć rozwój krakowskich ulic handlowych jest spójna wizja i zaangażowanie władz lokalnych w stworzenie i realizację strategii określania profilu i charakteru 

Aglomeracja Krakowa , trzecia pod względem wielkości w kraju (ponad 1 mln ludności), jest stosunkowo dobrze zaopatrzona w nowoczesną powierzchnię różnych formatów handlowych. Na całkowitą podaż wynoszącą 612 600 mkw. przypada: 11 centrów handlowych i handlowo-rozrywkowych (437 300 mkw.), 2 parki handlowe (33 000 mkw.), 1 centrum wyprzedażowe (22 000 mkw.) oraz kilkanaście wielkopowierzchniowych magazynów handlowych (120 300 mkw.). Dominującym formatem w aglomeracji krakowskiej są centra handlowe, stanowiące 71 proc. całkowitej podaży. Obecnie, trzy centra handlowe uznawane są za wiodące - Galeria Krakowska przy Dworcu Głównym, Galeria Kazimierz (z bogatą ofertą rozrywkową) oraz Bonarka City Center (największe centrum handlowe w regionie i czwarte w kraju).
Pod względem nasycenia powierzchnią centrów handlowych Kraków, z wynikiem 430 mkw. na 1 000 mieszkańców, zajmuje obecnie 6 miejsce wśród ośmiu głównych aglomeracji, wyprzedzając Szczecin i aglomerację katowicką. Aktywność budowlana ogranicza się do jednego centrum handlowego, tj. Auchan Bronowice. Projekt o powierzchni najmu 60 000 mkw. powstaje w pobliżu sklepów IKEA i Castorama. Razem stworzą w północno-zachodniej części miasta duży obszar handlowy o dużej sile przyciągania. Otwarcie zapowiadane jest na IV kw. 2013 r. Z kolei w północno-wschodnim obszarze miasta Mayland planuje otwarcie centrum Serenada (42 000 mkw.) w 2015 r.
Wskaźnik powierzchni niewynajętej: Na koniec 2012 r. wskaźnik pustostanów w centrach handlowych w Krakowie był na poziomie 3,3% i nieco wzrósł w stosunku do wyniku sprzed roku (3%).
 Stawki za najlepsze lokale nie uległy zmianie w ciągu ostatniego roku. Miesięczny czynsz za ok. 100-metrowy sklep z branży moda i akcesoria w wiodącym centrum handlowym, to koszt rzędu 42 - 47 euro za metr kwadratowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,84

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.