Już milion Polaków to weganie i wegetarianie

Jest już milion wegetarian i wegan, a dwa razy więcej przygotowuje się na ten krok. Miliony przynajmniej ograniczają jedzenie mięsa - pisze środowa "Rzeczpospolita". Zmieni to cały rynek - dodaje.
Rezygnowanie z mięsa czy ograniczanie jego udziału w diecie to już nie tylko moda, ale globalny trend - wskazuje dziennik. "Związany zarówno z kwestiami ideologicznymi, jak cierpienie zwierząt, po środowiskowe - wyprodukowanie kilograma wołowiny to średnio ponad 14 tys. litrów wody i ponad 6 kg paszy, a poza tym do atmosfery trafia tyle CO2, co trzygodzinna jazda samochodem" - czytamy.
Dlatego także w Polsce, jak zaznacza gazeta, trend odchodzenia od mięsa jest widoczny coraz mocniej. Z badania przeprowadzonego przez dla serwisu Pyszne.pl wynika, że już 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę - wskazuje "Rz". Dodaje, że do tego 43 proc. Polaków zgodnie z badaniem IQS, nie rezygnując z niego całkowicie, mocno ogranicza spożycie.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 14:12 Morawiecki: kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na wsparcie...
- Sb 12:53 Węgry nałożyły na Facebooka rekordową grzywnę
- Sb 12:50 Edeka wprowadziła osobne kasy dla Polaków i Niemców w przygranicznym sklepie
- Pt 19:11 Emilewicz: Happy hours na tanią siłę roboczą w Polsce już się skończyły
- Pt 18:43 Olga Frycz i Laura Ogrodowczyk zaangażowały się w promocję oferty ALDI
- Pt 17:09 "Konsument jutra" wśród ważnych tematów Europejskiego Kongresu Gospodarczego...
- Pt 17:06 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- Pt 16:47 Carrefour Express zamiast Freshmarketu w centrum Warszawy
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
Ekspert EY: Tesco próbowało budować ofertę dla wyimaginowanego "euroshopera"
-
Biedronka z nowym konceptem - kawa i ciacho oraz pieczona golonka dla...
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Ekspert: Dla Intermarche istotne będzie wyciszenie skazy na wizerunku
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 5 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem
- 6 Lewiatan w lokalizacji po Intermarche w Kruszwicy
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.