Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Kamery pozwalają lepiej wykorzystać pracowników w poszczególnych działach sklepu

Autor: dlahandlu.pl 16 lipca 2014 10:55

Kamery umiejscowione nad półkami z produktami lub skierowane na główne alejki śledzą zachowanie klientów i ich decyzje zakupowe. Dzięki temu producenci i sklepy otrzymują badanie odpowiadające na pytania dotyczące tego, jak poruszamy się po sklepie, co zauważamy i co ignorujemy.

Dzięki instalacji od 2 do 32 kamer nad alejkami sklepowymi lub ekspozycjami promocyjnymi możliwe są badania zachowania konsumentów. Kamery są umieszczone poza ich zasięgiem wzroku. 

Kamery zazwyczaj umiejscowione są nad półkami sklepowymi, co pozwala śledzić zachowania konsumentów, a także ocenić, jak zmieniał się wygląd półki czy układ towarów. Badania, które koncentrują się na klientach, umożliwiają lepsze gospodarowanie pracownikami w poszczególnych działach oraz zoptymalizowanie powierzchni sklepu w taki sposób, aby poruszanie się po nim było intuicyjne. Sklep otrzymuje wiele istotnych informacji np. jaka liczba osób odwiedza sklep, ile osób dokonuje zakupu, a ile przychodzi jedynie przyjrzeć się asortymentowi sklepu, jak rozmowa z pracownikiem wpływa na zakup. Badanie informuje, jaki jest profil klienta dla danej kategorii i jakie produkty najczęściej wybiera.

W wybranych projektach przeprowadzane są również wywiady z klientami. Deklaracje porównywane są z rzeczywistym ich zachowaniem. W tym zakresie zdarzają się duże różnice. Gdyby respondenci zawsze postępowali racjonalnie, pamiętali co ich interesowało w konkretnej kategorii i w jaki sposób podejmowali decyzję, zapewne nie byłoby potrzeby obserwacji. - Ankietowani często udzielają odpowiedzi mijających się z rzeczywistością z różnych względów. Często nie zwracają uwagi na szczegóły, pewne czynności wykonują automatycznie, stąd zdarza się, że nie są w stanie udzielić prawdziwej odpowiedzi. Często postępują nieracjonalnie, pod wpływem chwili, a po dokonaniu zakupu uzasadniają sobie dlaczego wybrali ten, a nie inny towar - jest to tak zwana postracjonalizacja. Natomiast dla marketerów szczegółowe informacje i prawdziwe motywy są bardzo ważne, mówi Sebastian Starzyński, prezes agencji badawczej ABR SESTA.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.