Kampanie dyskontów o wspieraniu polskich producentów pod lupą PIM

Autor: www.dlahandlu.pl 6 lutego 2017 10:51

- Kupując w sklepach dyskontowych produkty pod marką własną tak naprawdę nie wiemy jaki produkt trafia do naszego koszyka. Mam tu na myśli przede wszystkim to, czy jest to produkt polski, czy jest to produkt pochodzący z innego kraju. Wiele sieci handlowych, przede wszystkim dyskonty, komunikuje (...) że tym sposobem wspierają polskich producentów. Tymczasem jeżeli się przyjrzymy temu, co jest napisane na opakowaniu, a często jest to napisane bardzo małymi literami, możemy się dowiedzieć, że produkt pochodzi z Niemiec, z Hiszpanii, z każdego innego kraju - mówiła na posiedzeniu Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka.

25 stycznia odbyło się posiedzenie Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Głównym tematem spotkania były działania wspierające promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynku krajowym.

Podczas zebrania pojawił się wątek sieci handlowych i marek własnych, który podjęła Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka. Dyrektor PIM mówiła:

Przeczytaj także:

- (...) chodzi o dość niską wiedzę konsumenta na temat produktu, który konsument nabywa, wybiera z półek sklepowych; przede wszystkim mam tu na myśli półki sklepowe, które są ulokowane w dyskontach. Jak państwo zapewne wiecie, kupując w sklepach dyskontowych produkty pod marką własną – mam tu na myśli markę sieci handlowej – tak naprawdę nie wiemy, jaki produkt do nas trafia, to znaczy jaki produkt trafia do naszego koszyka. Mam tu na myśli przede wszystkim to, czy jest to produkt polski, czy jest to produkt pochodzący z innego kraju.
Wiele sieci handlowych, przede wszystkim sieci dyskontowych komunikuje, że sprzedając na swoich półkach sklepowych produkty pod nazwą XYZ (...) sieci komunikują, że tym oto sposobem wspierają polskich producentów. Tymczasem jeżeli się przyjrzymy temu, co jest napisane na opakowaniu, a często jest to napisane bardzo małymi literami, możemy się dowiedzieć, że produkt pochodzi z Niemiec, z Hiszpanii, z każdego innego kraju. Chociaż może się wydawać, że kupujemy np. polskie mleko albo polskie sery, albo polskie twarożki, to tak naprawdę one nie są polskie. A więc chciałabym tylko poprosić o to, aby zwrócić uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze ARR komunikując konsumentowi informację odnośnie do polskiego produktu powinna bardzo zwrócić uwagę na to, żeby rzeczywiście był to produkt polski. Druga sprawa. Trzeba też pomyśleć o tym, aby może spróbować trochę porozmawiać z sieciami handlowymi. Chodzi o to, czy rzeczywiście kampanie, które skądinąd wprowadzają dość mocno w błąd konsumentów, nie są kampaniami, w stosunku do których należy podjąć dość radykalne kroki, bo te kampanie nie wspierają polskich rolników; one wspierają rolników z innych krajów. Zdaję sobie sprawę z tego, że jesteśmy na unijnym, wspólnym i jednolitym rynku, ale tutaj musimy dbać o swoich (...) - podsumowała Agnieszka Maliszewska.

  • producent 2017-02-06 14:20:23

    Jestem małym producentem (2 tony produktu dziennie). Zwracałem się do kilkunastu sieci oferując współpracę i zbyt. Żadna sieć nie odpowiedziała. W telefonicznych rozmowach oświadczono mi generalnie, ze jestem za małym producentem dla nich.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.