Karp przestał być świąteczną rybą? Sieci handlowe kształtują nowe trendy

Autor: natemat.pl 28 listopada 2015 11:38

To nie my, konsumenci decydujemy, co będzie świąteczną tradycją, ale sieci handlowe, które zapełniły już magazyny towarem i lada tydzień zaczną nam je serwować. Biedronka już ustaliła priorytety na te święta: łosoś, sum, tołpyga, dorsz i śledź - czytamy w natemat.pl.

Handlowcy Biedronki wyczuli, to o czym mówiły już badania marketingowe sprzed dwóch lat. Ponad połowa Polaków stwierdziła, że w Wigilię nie zje karpia. Paradoksalnie, jego najgorszą cechą jest to, że jest rybą, smakuje jak ryba, ma rybi zapach i ości. Do tego daliśmy sobie wmówić, że kupno świeżej ryby, a później użycie tłuczka, noża oraz patelni to niemal zbrodnia.

Eksperci nie mają już wątpliwości, sława karpia przemija. Producenci karpia mają poważny problem z wejściem do handlu. Zamiast kłopotliwych żywych ryb, sprzedaje się filety i płaty z karpia zamykane w opakowania z tzw. „atmosferą zmodyfikowaną”. Wydłuża to przydatność do spożycia świeżej ryby do dwóch tygodni. 

Przedstawiciele sieci Biedronka twierdzą, że karp pojawi się w sieci tuż przed świętami. A i to raczej z obowiązku niż ze względów biznesowych. Sam produkt idealnie nadaje się raczej na marketingową przynętę i jako dodatek do innych zakupów, ponieważ konsumenci kupują tę świeżą rybę na jedną okazję w roku. 

Więcej w natemat.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,78

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.