Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Kategoria soków 100% powinna wrócić na ścieżkę wzrostu

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2016 12:53

Z raportu Tetra Pak „100% Juice Index” wynika, że kategoria soków 100% powinna wrócić na ścieżkę wzrostu pomimo spowolnienia na rynkach światowych. Jest to efekt polepszającej się sytuacji na niektórych rynkach lokalnych oraz wolniejszych spadków na dojrzałych rynkach, co prowadzi do ustabilizowania popytu na soki 100% i przewidywanego wzrostu kategorii w 2018 r.

Raport wskazuje, że soki 100% wciąż stanowią ważny element naszej diety. Codziennie spożywa je ponad 40 proc. badanych. Ponadto konsumenci są gotowi zapłacić więcej za soki, które kojarzą im się ze zdrowymi wyborami.

- Wyniki badań pokazują, że kategoria soków 100% ma olbrzymi potencjał. Najlepszą perspektywę mają produkty odpowiadające na potrzeby konsumentów związane ze zdrowiem oraz konsumpcją poza domem. Są to trendy zauważalne przede wszystkim u pokolenia tzw. „Millenials”, uważanego obecnie za najbardziej wpływową grupę konsumentów” - powiedziała Aleksandra Jędrzejewska, dyrektor marketingu Tetra Pak na Polskę, Czechy, Słowację i Węgry.

Według badań Nielsena konsumpcja soków, napojów i nektarów w 2015 roku w Polsce wyniosła 1,389 mld litrów, a wartość sprzedaży osiągnęła 4,240 mld PLN, z czego konsumpcja soków 100% wyniosła 298 mln litrów o wartości 1,206 mld PLN, co daje im 22% udziału w rynku. Wzrost tego segmentu rynku trwa od 2013 roku.

Na rynku soków pojawiły się już innowacyjne rozwiązania odpowiadające na ten trend – produkty na bazie warzyw, produkty w 100% naturalne oraz soki 100%.

Raport pokazuje, że globalne marki potrafią wykorzystać zmiany stylu życia konsumentów. Wzrost kategorii soków 100% to w znacznej mierze zasługa producentów, którzy wprowadzają na rynek rozwiązania atrakcyjne dla konsumentów. Obok tradycyjnych smaków, jak pomarańczowy i jabłkowy, pojawiają się oryginalne mieszanki owocowo-warzywne oraz nowe smaki owocowe, np. żurawina i mango. Możliwości tworzenia nowatorskich receptur są zatem nieograniczone.

Jak zawsze kluczem do sukcesu jest innowacyjność oraz przygotowanie oferty odpowiadającej bieżącym potrzebom klientów. Równie ważne jest przykuwanie uwagi konsumentów i budowanie ich zaangażowania.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.