PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Kaufland, KFC, Oreo. Wszyscy chcą wykorzystać potencjał serialu Gra o tron

Autor: Łukasz Wołek dla DlaHandlu.pl 29 kwietnia 2019 11:18

Kaufland, KFC, Oreo. Wszyscy chcą wykorzystać potencjał serialu Gra o tron fot. Gra o Tron w wydaniu sieci Kauflandu (fot. materiały promocyjne sieci Kaufland)

"Gra o tron" to brand sam w sobie, jedno z kół napędowych, które sprawia, że HBO, zarabia za jeden sezon 500 mln dolarów. Żabka, Kaufland, KFC, Oreo czy Bricomarche to tylko przykłady marek, które zauważyły marketingowy potencjał serialu.

O fenomenie serialu stworzonego przez Davida Benioffa i D.B. Weissa dla HBO można byłoby napisać kilka książek, podobnie jako o fenomenie wykorzystania jego popularności w działaniach prowadzonych przez największe światowe firmy, ale też te mniej popularne, znane na lokalnych rynkach, w tym w Polsce. Jest to o tyle ciekawe, że choć łącznie premierę ósmego sezonu Gry o tron zobaczyło na świecie 17,4 mln widzów HBO (łącznie fabułę 7. sezonu śledziło ponad 32 mln), to w Polsce serial średnio ogląda około 160 tys. osób, a kontakt z nim miało nieco ponad 1,2 mln ludzi.

Czy to dużo, mając na uwadze globalny charakter wioski - świata? Porównując liczbę aktualnie dostępnych seriali i treści wideo, pomiędzy którymi można wybierać - tak. Spoglądając historycznie: nie. Znany nam serial Przyjaciele przyciągał przed ekrany ponad 50 mln widzów na całym świecie, a emitowany w Polsce M*A*S*H w 1983 roku oglądało ponad 105 mln, co jest rekordowym wynikiem do dziś.

Skąd zatem aż tak duży fenomen marketingowego wykorzystania Gry o tron w krajach, gdzie serial emitowany jest jedynie na płatnych kanałach premium? Gra o tron to brand sam w sobie, jedno z kół napędowych, które sprawia, że HBO, zarabia za jeden sezon 500 mln dolarów, jeśli dodamy kwoty uzyskane ze sprzedaży filmowych gadżetów. Niesamowity wynik.

Współcześnie konsument bardziej dostrzega i utożsamia się z markami proaktywnymi, pełnymi pomysłów, osadzonymi w obecnych trendach kulturowych. Marketerzy fascynują się real-time marketingiem lubią wyzwania. Czy znajdzie się większe, niż walka o jedyne miejsce na Żelaznym Tronie, tym razem jednak w świecie marketingu? Skuteczne kampanie marketingowe powinny być niezapomniane, bliskie nam i wywołujące emocje, a takie są właśnie te związane z Grą o tron. Taka kampania powinna wykraczać również poza sam produkt lub usługę, a zarazem być nierozerwalnie związana z daną marką - i tę zasadę również spełniają kreacje przygotowane w tym okresie przez marketerów.

Zobaczcie sami, czym uraczyły nas marki w ostatnich tygodniach:

Żabka połączyła swoje siły z Algidą i Armią Nocnego Króla

KFC zmieniło rozwinięcie skrótu swojej nazwy, który przez chwilę wcale nie oznaczał Kentucky Fried Chicken


  • ArtDeco 2019-05-05 18:57:53

    Autor wziął po uwagę jedynie dane oficjalne podparte liczbą widzów serialu z legalnych źródeł, zapomniał o wszelkiego rodzaju platform typu "zalukaj" , "cda" nie wspomina o pirackich kopiach krążących po kraju. Producenci i sieci wymienieni w treści artykułu o tym dobrze pamiętają - stąd chęć promowania się na potencjale serialu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,35

  • Min

    3,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7157
Ilość aktualnych ofert: 501442

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.