Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Kaufland na VI FRSiH: Łatwo jest otwierać dużo sklepów, jednak trudno jest je utrzymać

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2013 17:00

Kaufland to zarówno duże sklepy wielkopowierzchniowe jak i dyskonty. - Jeśli chodzi o strategię cenową i wcześniej również asortymentową jesteśmy dyskontem. Z kolei jeśli chodzi o powierzchnię sprzedaży jesteśmy super jak również hipermarketem, wszystko zależy od możliwości rozwoju i inwestycyjnych w konkretnych miastach - mówił Andrzej Urbańczyk, członek zarządu Kaufland, Polska Markety, w czasie VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, podczas sesji „Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce".

Od wielu lat Kaufland otwiera od 12 do 15 sklepów rocznie.
- To nie jest najbardziej dynamiczny rozwój, jednak taką mamy strategię. Bardzo łatwo jest otwierać dużo sklepów, jednak niezwykle trudno jest je potem utrzymać na odpowiednim organizacyjnie poziomie. Naszym głównym celem jest rozwój, ale rozwój jakościowy - mówil podczas VI FRSiH Andrzej Urbańczyk, członek zarządu Kaufland, Polska Markety
Czy w Polsce ma szanse zrealizować się tzw. model niemiecki, gdzie dyskonty mają 44 proc. udział w rynku handlu?
- Rynek handlowy w Polsce jest zupełnie inny niż w Niemczech. W Polsce w 2012 r. mieliśmy 94 tys. sklepów, perspektywy na rok 2018 r. zakładały 85 tys. placówek handlowych, więc nasycenie na 1000 mieszkańców jest dużo większe niż na rynku niemieckim. Pytanie brzmi jak będzie wyglądać dynamika rozwoju sklepów osiedlowych i mniejszych placówek handlowych. Jeśli nadal te formaty przestaną się rrozwijać, a wszystko w tym momencie na to wskazuje, model niemiecki w Polsce nie jest wykluczony - twierdzi Andrzej Urbańczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.