Kaufland rezygnuje z e-commerce. Projekt nie spełnił założeń

Autor: dlahandlu.pl 11 grudnia 2017 10:16

Kaufland rezygnuje z e-commerce. Projekt nie spełnił założeń fot. Shutterstock.com

Sieć Kaufland poinformowała o zakończeniu 23 grudnia br. pilotażowego programu sprzedaży w kanale e-commerce. Detalista testował sprzedaż przez internet od października ub. r. w Berlinie. Rozwiązanie zostało dobrze przyjęte przez klientów, jednak nie spełniło podstawowego założenia - spółka miała wyższe oczekiwania biznesowe wobec tego projektu. Przedsięwzięcie okazało się być nieopłacalne.

Według przedstawicieli Kauflandu, by sprzedaż online stała się rentowna, trzeba byłoby podnieść ceny produktów. To z kolei byłoby niezgodne z polityką firmy.

 

Patrick Kaudewitz, prezes zarządu spółki poinformował, że osobom zatrudnionym przy realizacji programu e-commerce zostaną przedstawione inne oferty pracy, ale zatrudnienie znajdzie jedynie część z 300 osób, które pracowały przy tym projekcie.

Kaufland ma na rodzimym rynku dużą konkurencję w segmencie e-commerce: prężnie rozwija się tam AmazonFresh, który jest obecny z w Berlinie, Monachium i w Hamburgu. 

Dostawy na terenie Berlina oferują także operatorzy sieci supermarketów Edeka i Rewe.

W Polsce Kaufland nie oferuje zakupów internetowych z dostawą towarów do domu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.