Kaufland zredukuje zużycie plastiku

Autor: dlahandlu.pl 4 lipca 2018 16:58

Kaufland zredukuje zużycie plastiku Fot. Shutterstock.com

Grupa Schwarz, do której obok Kauflandu należy Lidl, wystartowała z kompleksową i szeroką kampanią poświęconą ograniczeniu używania plastikowych opakowań, zwiększenia liczby opakowań biodegradowalnych i stosowania opakowań przyjaznych środowisku. W ramach tych założeń we wszystkich krajach, w których działa Kaufland, zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20 proc., 100 proc. opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi, a do końca 2019 roku wybrane artykuły z tworzywa sztucznego zostaną wycofane.

– W 2019 roku planujemy np. zastąpić folię, w której sprzedajemy nasze banany K-Bio, tekturowymi banderolami. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w sieci Kaufland w innych krajach, dzięki czemu zmniejszamy roczne zużycie opakowań o ok. 32 tony. Zastępując opakowania z tworzyw sztucznych naszych marek własnych na takie, które poddają się recyklingowi, otrzymamy surowiec wtórny i tym samym zredukujemy znacząco negatywny wpływ na środowisko –  mówi Krzysztof Szponder, członek zarządu i szef Departamentu Zakupu w Kaufland Polska.  

Ogólne zużycie opakowań zostanie znacznie zredukowane lub ograniczone tam gdzie to możliwe, w całej sieci Kaufland. Do artykułów, które pod koniec roku 2019 zostaną wycofane, należą np. patyczki do uszu z tworzywa sztucznego. We wszystkich krajach zostaną one zastąpione rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska. To samo dotyczy plastikowych słomek oraz jednorazowych naczyń marek własnych. W przypadku tych ostatnich, obok przyjaznych środowisku tekturowych naczyń, w asortymencie pojawi się więcej naczyń wielokrotnego użytku. Już w roku 2013 Kaufland zobowiązał się, by przy kosmetykach i produktach do pielęgnacji ciała, a także środkach piorących i czyszczących należących do marek własnych zrezygnować z granulek z mikroplastiku.  

Kaufland zwraca uwagę na kwestię recyklingu w ramach współpracy z dostawcami zarówno marek własnych, jak i pozostałych producentów, poszukując nowych rozwiązań zwiększających udział recyklatów w opakowaniach oraz inwestując w rozwój innowacyjnych alternatyw dla opakowań.

Poza konkretnymi rozwiązaniami, Kaufland zamierza także prowadzić działania informacyjne, aby zwrócić uwagę najbliższego otoczenia na zjawisko recyklingu i odpadów. Działania te zostały zapoczątkowane umieszczeniem w sklepach kontenerów, do których oprócz standardowych odpadów, takich jak folia, papier, tektura czy baterie można też wrzucać żarówki, a w punkcie informacyjnym można oddawać mniejsze elektroodpady.

W ramach kompleksowej strategii 360 stopni dot. plastiku Grupa Schwarz wdraża na całym świecie rozwiązania, które mają na celu redukcję użycia plastiku oraz zastosowanie obiegu zamkniętego.

Kaufland jest międzynarodowym przedsiębiorstwem z branży handlu detalicznego. Sieć posiada ok. 1270 sklepów i zatrudnia ok. 140 000 pracowników w 7 krajach w Europie. W Polsce sieć posiada 208 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,51

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.