Każdego dnia grudnia e-sklepy notują wyższą sprzedaż niż średnia z ostatniego półrocza

Autor: dlahandlu.pl 21 grudnia 2016 12:20

Najpilniejsi klienci e-sklepów robią świąteczne zakupy z wyprzedzeniem, które pozwoli im na ewentualny zwrot towaru jeszcze przed Gwiazdką, zapominalscy modlą się do kuriera, by ten zdążył z dostawą. Wszyscy jednak zdecydowanie wolą szybkie płatności niż tradycyjne przelewy - wynika z danych platformy sklepów internetowych Shoper.

Według danych z platformy Shoper, praktycznie każdego dnia grudnia sklepy notują wyższą sprzedaż niż średnia z ostatniego półrocza. Wyjątki stanowią soboty – dzień tygodnia, w którym zazwyczaj sklepy internetowe odwiedza mniej osób. Pierwsze dni grudnia to moment kupowania prezentów na Mikołajki, a po nich niemal z każdym dniem liczba transakcji i przychodów sklepów rośnie, by osiągnąć kulminację w trzecim tygodniu grudnia. Najlepsze dni sprzedaży w e-sklepach korzystających z oprogramowania Shoper to 12 i 13 grudnia – przypada na nie największy ruch oraz niemal dwa razy większa liczba transakcji oraz dwa razy większe przychody niż średnia z ostatniego półrocza. – Te dni to prawdziwy zakupowy boom. Klienci biorą pod uwagę czas realizacji zamówienia i dostawy, uwzględniają również wzmożony ruch w sklepach i u kurierów. Przezorni liczą się też z tym, że towar będą zwracać. Dwa tygodnie to dla nich bezpieczny termin – zauważa Tomasz Tybon dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce S.A., dostawcy oprogramowania Shoper.

Klienci e-sklepów zdają sobie sprawę z ryzyka, które ponoszą, przekładając zakup na późniejsze dni. Dlatego rzutem na taśmę wybierają najczęściej kuriera, bo to teoretycznie najszybsza forma dostawy i dlatego – z poczucia bezpieczeństwa – najchętniej wybierana w tygodniu świątecznym.
Według danych z platformy Shoper, na początku grudnia na dostarczenie paczki przez kuriera decydowało się 43 proc. kupujących, a 22 proc. z nich zamawiało dostawę listem poleconym. Spośród konsumentów robiący zakupy 19 grudnia już ponad połowa (51 proc.) wybrała kuriera, a jedynie 16 proc. list polecony.

E-konsumenci biorą również pod uwagę czas zaksięgowania płatności i z tego względu, przy okazji zakupów świątecznych, wybierają najczęściej szybkie transakcje bezgotówkowe, bo te gwarantują błyskawiczne księgowanie wpłaty na koncie sklepu i szybciej uruchamiają proces wysyłki zamówienia. Przez cały grudzień szybkie płatności mają zdecydowaną przewagę zarówno nad przelewami bankowymi, jak i opłatami za pobraniem, a 19 grudnia te wskaźniki wyglądają – odpowiednio dla poszczególnych metod płatności – 37 proc., 26 proc., i 27 proc.

Drugim najlepszym momentem grudnia jest ostatni tydzień przed Świętami. Shoper podaje, że miniony poniedziałek, 19 grudnia, był najlepszym dniem dla e-sklepów pod względem przychodów. – W tym roku Wigilia wypada w sobotę, mamy zatem cały tydzień roboczy na skompletowanie prezentów. Szacujemy, że 10 proc. kupujących zwlekało z zakupami do ostatniego tygodnia – ocenia Tomasz Tybon z Dreamcommerce.



 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,70

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.