KE: Guess stosował geoblokowanie i zawyżał ceny o 5-10 proc.

Autor: wirtualnemedia.pl 9 stycznia 2019 11:23

Amerykańska firma odzieżowa Guess została ukarana przez Komisję Europejską kwotą ponad 39,8 mln euro za stosowanie zabronionych mechanizmów geoblokowania doprowadzając do zawyżania cen na wybranych rynkach o 5 do 10 proc. - podały wirtualnenmedia.pl

Komisja Europejska podjęła internwencję w czerwcu 2017 r. na podstawie przepisów o uczciwej konkurencji na obszarze wspólnoty. Okazało się m.in. że Guess wymagał od swoich partnerów pozwoleń w oferowaniu produktów pod marką Guess, nie mogli oni także sprzedawać tych towarów poza ściśle określonym rynkiem. Na rynkach środkowej i wschodniej Europy ceny były o 5 do 10 proc. wyższe niż w innych krajach wspólnoty. Dotyczyło to terenu Bułgarii, Chorwacji, Czech, Estonii, Węgier, Łotwy, Litwy, Rumunii, Słowacji, Słowenii oraz Polski. Amerykańska marka współpracowała z Unią w trakcie prowadzonego dochodzenia, dlatego ostateczna wysokość kary została zredukowana o 50 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,97

  • Min

    2,74

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6483
Ilość aktualnych ofert: 277850

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.