Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

KE ogłosiła strategię jednolitego rynku cyfrowego

Autor: PAP 9 maja 2015 16:47

W środę Komisja Europejska ogłosiła strategię jednolitego rynku cyfrowego. Zakłada ona ułatwienia w transgranicznym handlu elektronicznym, w tym w rozliczeniach VAT, walkę z nieuzasadnionym blokowaniem geograficznym czy wprowadzenie przystępnych cen przesyłek - informuje PAP.

Celem Komisji jest zniesienie ograniczeń regulacyjnych i ostateczne przekształcenie 28 rynków krajowych w jedną całość. Komisja szacuje, że w pełni funkcjonujący jednolity rynek cyfrowy może przyczynić się do wypracowania 415 mld euro rocznie w gospodarce i stworzenia setek tysięcy miejsc pracy.

"Bariery istniejące obecnie w internecie oznaczają, że obywatele tracą możliwość nabywania dobrych towarów i korzystania z dobrych usług, gdyż jedynie 15 proc. z nich dokonuje zakupów internetowych w innym państwie Unii Europejskiej" - napisano w komunikacie Komisji. "Jednocześnie spółki internetowe i przedsiębiorstwa typu start-up nie mogą w pełni wykorzystać możliwości wzrostu, które dają im technologie cyfrowe: jedynie 7 proc. MŚP prowadzi sprzedaż transgraniczną" - dodano.

Strategia obejmuje trzy filary: lepszy dostęp do dóbr i usług cyfrowych w całej UE, stworzenie odpowiednich warunków i jednolitych zasad prowadzenia działalności dla sieci cyfrowych i usług innowacyjnych oraz zmaksymalizowanie potencjału wzrostu gospodarki związanego z gospodarką cyfrową.

W ramach pierwszego filaru Komisja zaproponuje m.in. przepisy ułatwiające transgraniczny handel elektroniczny, przegląd przepisów dotyczących ochrony konsumenta, skuteczniejsze i przystępne cenowo dostarczanie przesyłek, "nowoczesne, bardziej europejskie" prawo autorskie, a także ograniczenie obciążenia administracyjnego przedsiębiorstw z tytułu różnych reżimów VAT. KE planuje również przegląd dyrektywy dotyczącej transmisji satelitarnej i kablowej.

Pierwszy filar obejmuje również działania mające na celu zakończenie nieuzasadnionego blokowania geograficznego, czyli "dyskryminacyjnej praktyki stosowanej do celów handlowych, w ramach której sprzedawcy online odmawiają konsumentom dostępu do strony internetowej w związku z ich lokalizacją lub przekierowują ich do lokalnego sklepu z innymi cenami". Ponadto w środę KE rozpoczęła badanie sektorowe w sprawie ochrony konkurencji w handlu elektronicznym.

W ramach drugiego filaru Komisja przedstawi "ambitną reformę" unijnych przepisów dotyczących telekomunikacji, obejmujących m.in. wspólne unijne kryteria przydziału częstotliwości na szczeblu krajowym czy stworzenie zachęt inwestycyjnych w zakresie szybkich sieci szerokopasmowych. Ponadto KE dokona przeglądu ram prawnych dla usług, "aby uwzględniały one realia XXI wieku" oraz przeprowadzi analizę roli platform internetowych, takich jak wyszukiwarki, media społecznościowe, sklepy z aplikacjami internetowymi. Komisja dokona też przeglądu dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej oraz zaproponuje partnerstwo z przemysłem dotyczące bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.