Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

KE przeprowadzi badania konkurencji w sektorze e-handlu

Autor: PAP 26 marca 2015 17:02

Komisja Europejska zapowiedziała w czwartek przeprowadzenie badania konkurencji w sektorze handlu elektronicznego. Chce w ten sposób walczyć z działaniami poszczególnych firm, które ograniczają transgraniczny e-handel.

Działanie to zapowiedziała unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager, dzień po tym jak KE ruszyła z pracami ws. nowej strategii jednolitego rynku cyfrowego.

Badania sektorowe dotyczące konkurencji to dochodzenia, które Komisja może przeprowadzić, gdy podejrzewa, że dany sektor nie funkcjonuje optymalnie. Mogą one prowadzić do wszczęcia dochodzeń sprawdzających, czy dane przedsiębiorstwo nie nadużywa swojej dominującej na rynku pozycji. Wcześniej pod tym kątem sprawdzano m.in. sektory energetyczne, usług finansowych i farmaceutycznych.

"Coraz więcej towarów i usług jest sprzedawanych w Europie przez internet. Pomimo tej tendencji transgraniczna sprzedaż online w UE rośnie bardzo powoli. Wynika to częściowo z barier językowych, preferencji konsumentów i różnic w przepisach pomiędzy państwami członkowskimi. Istnieją jednak także przesłanki pozwalające przypuszczać, że niektóre przedsiębiorstwa podejmują działania w celu ograniczenia transgranicznego handlu elektronicznego" - oceniła w komunikacie KE.

Głównym celem badania sektorowego ma być zidentyfikowanie tych działań, a także przeciwdziałanie im. Vestager ma przedstawić wniosek w tej sprawie w nadchodzących tygodniach.

Według danych KE w 2014 r. prawie połowa unijnych konsumentów zrobiła zakupy w sklepie internetowym, jednak tylko 15 proc. kupiło coś od sprzedawcy z innego państwa UE. Jednym z przykładów barier jest blokada geograficzna. Uniemożliwia ona konsumentom dostęp do określonych stron internetowych ze względu na ich miejsce zamieszkania lub dane karty kredytowej.

Badanie sektorowe ma się koncentrować na barierach tworzonych przez firmy. Chodzi w szczególności o działania, które utrudniają transgraniczny handel elektroniczny treściami cyfrowymi i towarami. W trakcie badania Komisja zamierza zebrać informacje od dużej liczby zainteresowanych stron ze wszystkich państw członkowskich.

Jeżeli po przeanalizowaniu wyników badania Komisja zidentyfikuje konkretne naruszenia zasad konkurencji, może wszcząć dochodzenia w celu zapewnienia zgodności z przepisami UE dotyczącymi praktyk ograniczających konkurencję.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.