KER: Lodowa promocja Biedronki wprowadzała klientów w błąd

Autor: Wirtualna Polska 14 listopada 2017 11:57

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skarg klientów Biedronki i uznała, że wakacyjna akcja z dwoma lodami gratis "nie była prowadzona z należytą starannością i zgodnie z dobrymi obyczajami" - czytamy na portalu Wirtualna Polska.

Ani na plakatach reklamowych, ani na filmiku nie ma informacji, że dwa dodatkowe lody muszą być identyczne jak zakupione wcześniej - to oburzyło kleintów dyskontowej sieci. 

Komisja Etyki Reklamy w listopadzie poinformowała w uchwale o swojej reakcji na spływające skargi. Jak podaje Wp.pl, KER do regulaminu akcji Biedronki nie ma zastrzeżeń, ale forma reklamowania się przez sieć już nie przypadła Komisji do gustu. W uzasadnieniu uchwały czytamy, że "Zespół Orzekający(...) uznał, że reklama nie była prowadzona z należytą starannością i zgodnie z dobrymi obyczajami". Ponadto dodano, że reklama "może nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy", a zawarta w niej infografika była "nieuprawniona i w tym zakresie reklama wymaga modyfikacji".

Zespół Orzekający dopatrzył się także "wprowadzenia odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu, wartości produktu i jego rzeczywistej ceny i zauważył, że zawarte w reklamie odniesienie do postanowień regulaminu w konfrontacji z grafiką były mylące".

Więcej na Wp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Czytelnik 2017-11-14 13:11:08

    a konsekwencje?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.