Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

KER: Red Bull z nieetyczną reklamą na Titanicu

Autor: press.pl 8 stycznia 2014 10:12

Komisja Etyki Reklamy przy Radzie Reklamy uznała, że telewizyjny spot marki napojów energetycznych Red Bull, przedstawiający scenę załadunku napoju na Titanica, narusza dobra osobiste potomków osób, które zginęły w katastrofie okrętu.

Spot sugeruje, że dzięki załadunkowi napoju Red Bull udałoby się przeżyć przynajmniej części pasażerów Titanica. KER zdecydowała, że narusza to Kodeks etyki reklamy.

W odpowiedzi przedstawiciele spółki Red Bull Polska poinformowali, że zaskarżona kampania prowadzona była od stycznia do września 2013 roku i nie będzie już więcej wykorzystywana na terenie Polski. Poza tym w ich opinii nie narusza ona Kodeksu etyki reklamy. Według nich kwestionowana reklama - podobnie jak inne związane z napojem Red Bull Energy Drink - została stworzona z wykorzystaniem konwencji humoru i miała za zadanie wywołanie uśmiechu na twarzach odbiorców. "Absurdalny, surrealistyczny humor jest powszechnie znanym środkiem artystycznego wyrazu" - napisali przedstawiciele Red Bulla.

KER nie podzieliła argumentów spółki, uznając, że reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, bo wykorzystuje do celów komercyjnych ważne wydarzenie historyczne, którego skutkiem jest śmierć ponad półtora tysiąca osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.