Kerdos Group zamierza rozwijać platformę B2B z art. drogeryjnymi

Autor: dlahandlu.pl 21 grudnia 2014 17:27

Kerdos Group zamierza rozwijać platformę B2B z art. drogeryjnymi

Kedros pozyska nowego inwestora. - Rozmowy trwają, jednak jest jeszcze zbyt wcześnie, aby ujawnić publicznie jakiekolwiek szczegóły. Warunkiem transakcji jest sprzedaż zakładu i uporządkowanie grupy - mówi Kamil Kliniewski, prezes spółki Kedros (dawniej Hygienika). To wszystko - według zarządu - wydarzy się maksymalnie do końca lutego 2015 r. Prezes grupy Kerdos podaje także, że Dayli Polska zakupiło platformę e-commerce B2B - Megatrade24.com, którą wykorzysta do rozwoju sprzedaży, poszerzając swój rynek odbiorców o partnerów biznesowych.

Prezes deklaruje, że w dalszym ciągu będzie inwestował w spółki z grupy. - Będę inwestował i stanie się to jeszcze w I kwartale 2015 r. Jak już zapowiadałem włożę do spółki 30 mln zł. Ponad 4,5 mln już w ostatnim kwartale roku zostało zainwestowane (zakup obligacji, zwiększenie zaangażowania). Obecnie rozważam, w którym kierunku pójdą moje inwestycje, czy będzie to zaangażowanie bezpośrednio w spółki z mojej grupy, czy może w druga serie obligacji - mówi Kamil Kliniewski.

W grupie Kerdos trwają gruntowne porządki. - W następstwie sprzedaży zakładu produkcyjnego w Lublińcu postanowiliśmy sprzedać 100 proc. spółki EMarket do naszej spółki detalicznej Dayli Polska. Mamy tam teraz zarówno cześć detaliczną, jak i hurtową oraz e-sprzedaż - komentuje prezes.

Jak potwierdza, przeprowadzono również podwyższenie kapitału w samym Dayli o prawie 8 mln zł. Informuje również, ze zgodnie z podpisaną umową, którą raportowano, grupa Kerdos nabyła 25 proc. udziałów w spółce Meng Drogerie Luksemburg. - Jest to naturalny ciąg dalszej ekspansji w Europie Zachodniej. Jesteśmy rownież w trakcie prac z nowymi lokalizacjami na Zachodzie, które będą otwarte jeszcze w I kwartale 2015 r. - potwierdza Kamil Kliniewski.

Prezes grupy Kerdos podaje także, że Dayli Polska zakupiło platformę e-commerce B2B - Megatrade24.com, którą wykorzysta do rozwoju sprzedaży, poszerzając swój rynek odbiorców o partnerów biznesowych. - Przyglądamy się temu co się dzieje na rynku, znamy potrzeby branży oraz mamy doświadczenie we współpracy z dostawcami, dlatego platforma B2B jest dla nas kolejnym krokiem tym razem z ofertą skierowaną do małego biznesu - tłumaczy Anna Wierzbicka, dyrektor generalna Dayli Polska.

Megatrade24.com jest platformą zakupową B2Bumożliwiającą zamawianie produktów on-line z możliwością wyboru transportu do wskazanego punktu.

Sieć drogerii Dayli pozyskała w połowie grudnia br. 13 mln zł w ramach I etapu emisji obligacji i celuje w około 20 mln zł w ramach II etapu (styczeń-luty 2015). 20 grudnia nastąpiło wzmocnienie potencjału biznesowego Dayli poprzez podwyższenie kapitału zakładowego (wpływ 7,6 mln zł).
- W grudniu otworzyliśmy, zgodnie z zapowiedziami, 4 nowe sklepy - w Warszawie, Krakowie, Legionowie i Namysłowie. Dayli posiada obecnie 169 drogerii. Do końca 2015 roku planujemy otworzyć około 70 nowych lokalizacji, z czego około 20 w ramach uruchomionego właśnie programu franczyzowego. Nasza platforma e-hurtu Megatrade24 bardzo nam w tym pomoże. Każdy może tam wejść i zobaczyć, że z nami naprawdę się opłaca robić biznes - mówi Prezes Kamil Kliniewski.

Narastająco po trzech kwartałach br. grupa Kerdos zaksięgowała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+50 proc. rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto na sprzedaży (+43 proc. rdr).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.