Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Kierownik CCIFP: To sieci handlowe we Francji decydują, co znajdzie się na rynku

www.portalspozywczy.pl 4 lipca 2013 15:27

Na francuskim rynku bardzo dużą rolę odgrywają sieci handlowe takie jak Carrefour, Auchan, Intermarché czy E.Leclerc. Mają one swoje centra zakupowe, które w dużej mierze decydują o tym, który produkt będzie dostępny na rynku - ocenia Nadia Bouacid, kierownik Centrum Rozwoju Biznesu we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Polsce (CCIFP). Dodaje, że na rynku francuskim dużym powodzeniem cieszą się produkty ekologiczne oraz dania gotowe.

Kupcy w dużym stopniu zwracają uwagę na cenę, ale także na jakość produktów i terminowość dostaw. Jeśli będziemy konkurencyjni na tych trzech polach mamy szansę rozwoju na francuskim rynku - ocenia.
Natomiast niezależni dystrybutorzy są szansą dla produktów specjalistycznych, które cieszą się mniejszym zainteresowaniem ze strony sieci handlowych.
Jeśli chodzi o sklepy polonijne to ich udział w rynku francuskim jest niewielki. Są one skupione w kilku ośrodkach miejskich zamieszkanych przez Polonię, ale w przeciwieństwie do Wielkiej Brytanii, czy Niemiec, są to raczej reprezentanci starej emigracji, którzy korzystają z takich sklepów znacznie rzadziej niż kiedyś. - Na pewno jednak dzięki ich obecności polska żywność i polskie marki są bardziej rozpoznawalne wśród Francuzów. W regionach z liczną Polonią nawet w dużych sieciach handlowych można spotkać na półkach z żywnością świata kiszone ogórki, barszcz, czy ćwikłę. Dzięki temu artykuły te mogą dotrzeć do większej liczy odbiorców - podkreśla Nadia Bouacid.
Zauważa, że we Francji cały czas istnieje moda na produkty BIO oraz wszelkiego rodzaju artykuły ekologiczne i naturalne. Można je dostać nie tylko w specjalistycznych sklepach, ale też w specjalnych działach w supermarketach, a także na lokalnych targach, z których Francuzi korzystają bardzo często i chętnie.
- Nie każdy produkt naturalny może być nazywany produktem BIO. Trzeba pamiętać, i to jest ważna uwaga również dla polskich firm planujących wejście z takimi produktami do Francji, że aby nasz artykuł został uznany za ekologiczny, powinien posiadać odpowiednie certyfikaty. Bez nich nie będziemy mogli starać się o wejście na francuski rynek - podkreśla Nadia Bouacid.
- Zdrowe i naturalne żywienie to jedna cecha francuskiego konsumenta, ale drugą jest wygoda i oszczędność czasu. Dlatego też dużą popularnością cieszą się produkty przetworzone, gotowe do spożycia. Chodzi tu o różnego rodzaju mrożonki, czy dania gotowe, albo takie, które można w szybki sposób przygotować bez konieczności wykorzystania dodatkowych składników, jak np. purée w proszku - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,07

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.