Kina, place zabaw dla dzieci i kluby fitness przyciągają klientów do centrów handlowych

Autor: dlahandlu.pl 15 października 2019 10:47

Kina, place zabaw dla dzieci i kluby fitness przyciągają klientów do centrów handlowych Fot. Shutterstock

Aż 2 na 3 Polaków odwiedza centra handlowe co najmniej kilka razy w miesiącu. Coraz częściej to nie tylko miejsce zakupów, ale destynacja sama w sobie. Oprócz sklepów, ludzi przyciągają restauracje i coraz atrakcyjniejsza oferta rozrywkowa. Kina, kluby fitness czy sale zabaw dla dzieci to przestrzenie, w których co trzeci odwiedzający centrum handlowe spędza co najmniej godzinę – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE.

Eksperci wskazują, że trend umacniania się oferty rozrywkowej zyska na znaczeniu. Klienci będą poszukiwać zarówno biernych, jak i aktywnych możliwości spędzenia wolnego czasu w centrum handlowym.

- Jedną z konsekwencji wzrostu poziomu zamożności społeczeństwa jest zwiększenie wydatków na rozrywkę i rekreację. Towarzyszą temu rosnące oczekiwania wobec oferty rozrywkowej w centrach handlowych. Konsumenci poszukują atrakcyjnych i kreatywnych form spędzania czasu poza domem z rodziną, dziećmi, przyjaciółmi, ale też w pojedynkę. Centrum handlowe na te wszystkie potrzeby musi odpowiedzieć szeroką ofertą – mówi Magdalena Frątczak, Szefowa Sektora Handlowego CBRE.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie CBRE wynika, że Polacy regularnie odwiedzają centra handlowe. 24% respondentów deklaruje, że pojawia się w tej przestrzeni dwa lub trzy razy w miesiącu, co piąty korzysta z tej możliwości raz w tygodniu, 15% dwa lub trzy razy w tygodniu, a 5% codziennie. Zdecydowana większość odwiedzających centra handlowe, bo aż trzech na czterech spędza tam co najmniej godzinę. Z tego 61% deklaruje, że na ofertę rozrywkową poświęca mniej niż 60 minut, 28% poddaje się zabawie lub aktywnościom sportowym przez godzinę do dwóch, a co dziesiąty przez ponad dwie godziny.

Dużą częścią strefy rozrywkowej w centrach handlowych są kina. Polacy chętnie korzystają z tej formy spędzania wolnego czasu. Z najnowszych danych GUS wynika, że tylko w 2018 roku kina odwiedziło aż 59,2 mln widzów, o 4,3% więcej niż w 2017 roku. Eksperci CBRE w raporcie „Retail.me 2019” wskazują, że to właśnie duże sieci jak Helios, Multikino czy Cinema City są magnesem przyciągającym spory odsetek klientów i to również w niedziele wolne od handlu. Dlatego coraz częściej, kina pojawiają się w centrach handlowych, w których wcześniej nie były obecne i uzupełniają ofertę w obiektach w mniejszych miastach.

- Oprócz kin ważnym obszarem w centrum handlowym są strefy zabaw dla dzieci, które mają nie tylko bawić, ale też uczyć. Zajęcia tematyczne, związane z muzyką, plastyką, językiem obcym czy fizyką to coraz częściej stała oferta, która uwzględnia nie tylko różnego rodzaju zainteresowania dzieci, ale też ich wiek. Obecnie w wielu obiektach handlowych pojawiają się sale zabaw np. Fikołki, które w świetny sposób łączą zabawę z edukacją – mówi Magdalena Frątczak, Szefowa Sektora Handlowego CBRE.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,66

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.