Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Kingfisher odczuł, że kryzys bije po kieszeniach Polaków

Property News 26 marca 2013 11:32

W roku rozliczeniowym 2012 sprzedaż firmy Kingfisher w Polsce, która jest właścicielem sieci Castorama i Brico Depot, wzrosła o 0,6 proc. do 1,029 mld funtów. Sprzedaż like for like spadła jednak o 5,1 proc. - podała firma w komunikacie.

Zysk spadł o 15,3 proc. do 107 mln funtów. Marża brutto poszła w dół o 110 punktów bazowych, co było spowodowane m.in. polityką cenową zastosowaną w tym okresie.

Jak tłumaczy zarząd firmy w raporcie, wzrost sprzedaży w Polsce nastąpił dzięki nowo otwartej powierzchni handlowej. Na wynikach odbiło się jednak ograniczone zaufanie konsumentów i mniejsza skłonność do zakupów, wynikająca z kryzysu.

W roku rozliczeniowym 2012/2013 Kingfisher otworzył w Polsce trzy sklepy, a ogółem na wszystkich rynkach firma powiększyła się o 70 placówek. W sumie sieć Kingfishera liczy u nas 70 punktów. W tym roku w naszym kraju mają powstać kolejne dwie lokalizacje.

W sumie sprzedaż firmy na wszystkich rynkach wyniosła 10,57 mld funtów i wzrosła o 0,5 proc. Zysk spadł o 7,3 proc. i wyniósł 781 mln funtów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.