Klienci oczekują, że sklep nie zawiedzie ich zaufania

Autor: dlahandlu.pl 28 sierpnia 2018 10:34

Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” przygotowanego przez platformę do obniżania rachunków MAM, Polacy oczekują od detalistów wysokiej jakości oferowanych produktów (82%), wysokiego standardu obsługi klienta (70%) oraz zaufania, którym mogą obdarzyć zarówno pracowników danego sklepu, jak i stojący za nimi brand (75%).

Respondenci badani przez platformę do obniżania rachunków MAM określili kilka głównych czynników, które wpłynęły na ich decyzję o zmianie sklepu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dla 32% pytanych powodem były złe doświadczenia z obsługą klienta, dla 29% niska jakość oferowanych produktów lub usług, a także zbyt mały wybór oferowanych artykułów. 18% badanych Polaków zmieniło natomiast sklep pod wpływem rekomendacji.

Jak zadeklarowali respondenci badania MAM, aż 65% zwraca uwagę, czy dane artykuły są produkowane w Polsce. Na lokalny patriotyzm w swojej komunikacji marketingowej zaczęły stawiać już np. dyskonty. Biedronka stworzyła kampanię „Wiemy, co dobre – wspieramy naszych”, w ramach której promowała polskich producentów żywności.

Z kolei połowa badanych przez platformę MAM Polaków zadeklarowała, że informacja o wspieraniu lub sponsorowaniu lokalnych inicjatyw bądź instytucji społecznych wpłynęłaby na ich decyzję o wyborze konkretnego sklepu. Można pokusić się więc o stwierdzenie, że dla konsumentów działalność CSR skupiona na konkretnej społeczności jest bardziej istotna niż wielkie strategie koncernów realizowane na rynku globalnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.