Klienci outletów wydają średnio 388 zł

Autor: dlahandlu.pl 6 czerwca 2019 18:13

Najwięcej w outletach wydają klienci z Warszawy i okolic, najmniej mieszkańcy regionu wschodniego, a średni wydatek klienta outletu to 388 złotych - wynika z badania IQS na zlecenie Neinver.

Na pytania ankieterów odpowiedziało 3200 mieszkańców z ośmiu regionów kraju, a szczegółowe ustalenia wraz z komentarzami zebrane zostały w specjalnym wydawnictwie.

Raport podzielony został na sześć części: Profil klienta outletu, Zwyczaje zakupowe klienta outletu, Postrzeganie outletów, Pozycja outletów względem innych miejsc zakupów, Potencjał rozwoju rynku outletów oraz Charakterystyka rynków lokalnych. Ustalenia badawcze zebrane zostały zarówno w skali ogólnopolskiej jak i z podziałem na regiony: Warszawę, Kraków, Poznań, Aglomerację Śląską, Trójmiasto, Wrocław, Szczecin i region wschodni.

Outlety są najchętniej odwiedzane przez klientów w wieku od 25 do 44 lat. Kupują w nich zarówno kobiety jak i mężczyźni, najczęściej w towarzystwie najbliższych – rodziny lub przyjaciół. Najwięcej z nich ma średnie lub wyższe wykształcenie i pochodzi z miast średniej wielkości lub dużych aglomeracji.

Najpopularniejszymi dniami zakupów są weekendy, ale coraz częściej również czwartki i piątki. Odwiedziny w outlecie są z reguły zaplanowane, a klienci skoncentrowani na konkretnych celach zakupowych. Spośród wszystkich osób, które uczestniczyły w badaniu, 76 % okazało się być klientami outletów.

Przyciągają ich przede wszystkim znane i atrakcyjne marki w stale obniżonych cenach. Ten przekaz najbardziej utkwił im w głowie. Uważają promocje outletowe za lepsze od proponowanych w tradycyjnych centrach handlowych. Liczą na unikalne produkty i okazje. 71% z nich to stali oraz regularni klienci centrów wyprzedażowych. 28% pojawia się w nich jedynie okazjonalnie. Podczas wizyty w outlecie dostrzegają z reguły profesjonalną obsługę, wygodny oraz czytelny układ pasaży handlowych i deklarują, że czują się miło i przyjemnie.

Średni wydatek klienta centrum outlet to 388 złotych. Podczas jednej wizyty klienci odwiedzają łącznie nawet 10 sklepów lub więcej. Mówią, że z reguły jadą na zakupy po konkretne rzeczy, w określonym wcześniej celu, ale też po to, by zapolować na okazje. Kupują głównie odzież damską i męską, buty, a także ubrania sportowe.

Najwięcej wydają mieszkańcy Warszawy, najmniej mieszkańcy regionu wschodniego. Obie grupy traktują zakupy jako pretekst do wyjścia i chwili dla siebie. Dla mieszkańców wschodniej części Polski to również dobry sposób na spędzenie wolnego czasu. Klienci z Poznania podchodzą do zakupów bardziej zadaniowo, w mniejszym stopniu mają one poprawić im humor. Są w tym podobni do klientów z Aglomeracji Śląskiej.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,67

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7939
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.