Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Klienci są skłonni zapłacić więcej, jeśli obsługa w sklepie będzie lepsza

Autor: pr 14 marca 2013 09:29

Aż 63 % Polaków przynajmniej raz w miesiącu rezygnuje z zakupów z powodu złej obsługi. Odpływ klientów prowadzi do pogorszenia się sytuacji firm i wpływa na ograniczenia miejsc pracy. Efekt skali tego zjawiska przekłada się bezpośrednio na spowolnienie gospodarcze i wzrost bezrobocia. Jak wynika z badań, 7 na 10 klientów byłoby skłonnych zapłacić więcej nawet o 13% jeśli mogliby liczyć na lepszą jakość obsługi.

Realizowanie podjętych wcześniej decyzji zakupowych, bezpośrednio przełoży się na generowane zysku, wzmocnienie kondycji firm, a w konsekwencji do wzrostu zatrudnienia i poprawy formy rodzimej gospodarki. - Często nie zdajemy sobie sprawy z funkcjonowania tego jakże logicznego schematu- mówi Mirosław Bartoń, prezes zarządu Vision SecretClient, firmy, która prowadzi Polski Program Jakość Obsługi.

Nieprzerwanie od 6 lat Polski Program Jakość Obsługi realizuje stałe, trwające przez 365 dni w roku badanie, mające na celu poprawę jakości obsługi w polskich firmach i nawiązanie dialogu z konsumentami. W ramach multiplatformy jakoscobslugi.pl obliczany jest Polski Wskaźnik Satysfakcji Konsumentów - PCSI (Polish Customer Satisfaction Index), który mierzy zadowolenie klientów.

- Radzimy sobie coraz lepiej, jednak na tle Zachodu nadal jeszcze wypadamy słabo, dodaje Mirosław Bartoń.

W 2011 roku PCSI wynosił 48% i był dużo niższy od amerykańskiego wskaźnika (ACSI), który wówczas na poziomie 75,8%. - Od tego czasu, obserwujemy trend wzrostowy. W 2012 roku poziom satysfakcji polskich konsumentów sięgnął 61 %, co w porównaniu do 76,3 % w USA (IV kw. 2012) może sugerować, że wzorując się na zachodnich sąsiadach, rodzimym firmom coraz bardziej zależy na poprawie jakości obsługi - wyjaśnia Bartoń.

Jak wynika z aktualnych badań Polskiego Programu Jakości Obsługi za rok 2012, największy wzrost zadowolenia klientów w stosunku do roku 2011, bo aż o +22 punkty procentowe zanotowano w województwie zachodnio - pomorskim. Nieco mniejsza zmiana, +19 pkt proc., została zarejestrowana w łódzkim oraz opolskim, co w porównaniu do +1 pkt proc. w pomorskim i + 4 pkt proc. w wielkopolskim daje dobry wynik.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.