Klienci zmęczeni hipermarketami

Autor: wyborcza.biz 21 kwietnia 2015 09:47

Wielkie zakupy w hipermarketach zmęczyły polskiego klienta. Aby odnieść sukces, sklep musi być postrzegany jako tani, mieć produkty dobrej jakości i przede wszystkim znajdować się blisko domu - pisze wyborcza.biz.

Handel wielkopowierzchniowy w Polsce lata świetności ma za sobą. Popularność hipermarketów spada. Wielkie hale zbudowano na obrzeżach miast, a dojazd do nich z roku na rok jest coraz bardziej zakorkowany. Zapracowanie sprawia, że Polakom szkoda czasu na zakupowe wypady. W rezultacie konsumenci robią w hipermarketach coraz mniejsze zakupy i spędzają w nich coraz mniej czasu.

Lepiej radzą sobie pod tym względem supermarkety, ale ich sprzedaż według instytutu GfK jest pogrążona w stagnacji. Pieniądze konsumentów wyraźnie przesuwają się w stronę pozostałych typów sklepów, a według wyliczeń Nielsena w 2015 roku będzie to ponad 235 mld zł, bo tyle 14 mln gospodarstw wyda na żywność i inne dobra szybko zbywalne. Najszybciej mają się rozwijać dyskonty.

 



 
 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.