Klient musi czuć się dobrze w sklepie, by wydać pieniądze

Autor: dlahandlu.pl 24 października 2018 14:32

Klient musi czuć się dobrze w sklepie, by wydać pieniądze Fot. Shutterstock.com

Wystrój wnętrza, przyjemna atmosfera oraz nieprzypadkowe ustawienie asortymentu mogą wpłynąć na decyzje zakupowe, z których aż 80 proc. dokonywanych jest w sklepie.

Dziś nie pojemność sklepu, tylko jego „dizajn” i atmosfera odgrywają główną rolę. Standardowa ekspozycja przegrywa z oryginalnym wnętrzem, a nuda - z pomysłową koncepcją promowanej marki. „Brand switchers”, czyli klienci zmieniający markę i dokonujący impulsowych zakupów, stanowią aż 70 proc. Ma to przełożenie na zysk. 

Odpowiednie zarządzenie systemem ekspozycji jest szansą na zwiększenie sprzedaży nawet o 30 proc. – Wśród działań mających na celu podniesienie wyników sprzedażowych to właśnie visual marchandising zdobywa największe uznanie. Wystrój wnętrza przekłada się na emocje klienta, który odwiedza punkt. Dziś klient musi czuć się dobrze, dlatego trzeba stale przyglądać się jego potrzebom i sprawnie na nie odpowiadać – komentuje Paweł Waśko, szef działu merchandisingu w ASM Sales Force Agency – spółki należącej do ASM Group S.A

Uczucie przyjemności, którego doświadcza klient, przekłada się na wartość koszyka zakupowego, długość spędzonego czasu w placówce oraz jego chęć powrotu. Klientów wiernych sieci, w której robią zakupy jest 25 proc., zaś wiernych marce 5 proc.

– Badanie zachowań konsumenckich jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną, z uwagi na zmieniające się preferencje żywnościowe czy nowości rynkowe. Nasze doświadczenie mówi jednak, że nawet pozornie niewinny spacer z pustym koszykiem między regałami nie jest bez znaczenia. Może on bowiem zmniejszyć gotowość do zakupów. Włożenie choćby jednego produktu do koszyka – jest szansą na uruchomienie lawiny kupowania. Ponadto, klienci są coraz bardziej świadomi, mają wiedzę i można pokusić się o stwierdzenie, że dziś to oni decydują, jaki produkt będzie dostępny na półce, a jaki nie – podsumowuje Paweł Waśko.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.